LK1 hundträning i sövde

Jag höll på att försova mig idag då min mobil har blivit knäpp sedan jag hade den avstängd. Alla sms kommer sist på sms listan och igår som vanligt stälde jag klockan. Hade planerat att komma upp kvart i noi så att jag kunna åka och handla tränings godist till hundarna.
Klockan var nio när jag öppnade ögong och såg att klockan var alldeles för mycket. Suck. Tittade på min mobil och den var 21,00 hmm datum var den 1 Jan 2000.. Igår var den inte så när jag stälde den så jag vet ej vad som hade hänt. Så det var bara att göra sig i ordning och lasta alla hundarna och sedan bar det av att åka och handla.
Blev även två baguetter som vi käkade innan vi kom fram till sövde där Ipsen och emma väntade.
Vi började träna var för sig med sedan behövde jag hjälp med ställandet. Då jag har tidigare tränat att grimm ska komma in och sätta sig framför mig så gjorde han det. Fick tipps av emma att träna så fort han står så ska jag klicka. Det tog inte lång tid för grimm att fatta att han fick belöning så fort han stod. Så nu ska vi jobba med ställandet 5 gånger om dagen 5 min.
Ipsen var kanon duktig och det var skoj att se emma och han att jobba ihoppa. Framförgåendet såg så fräkt ut har aldrig sätt något sådant tidigare.
Vi körde igenom LK1 och jag kan ju verkligen säga att jag är ingen bra människa på att vara dommare. ^^ he hë
 framfåt march halt halt halt. tror jag hände upp mig på det. hehe ^^

Platsliggningen som grimm gjorde så kanon fint på lydnads kursen klarade han inte alls av idag. reste sig gång på gång, tror att miljön gjorde mycket då det körde bilar bakom honom bara en bit ifrån..

Så nu har jag skrivit upp vad vi måste träna mer på innan April kommer. Och det är
Stå
insittandet
Platsliggandet
Apporteringen

Stå Kan han knappt så det måste vi verkligen jobba med.
Insittandet gör han mycket slarvig tycker jag, han kommer och sätter sig inte bra direkt. Det blir snätt och jag får kommendera han två gånger.
Platsliggandet Han är mycket förrviden om vad som händer runt om kring. Så vi får träna det över allt att han ska ligga kvar och bara titta.
Apporteringen Kan han faktist inte alls, jo han kan hålla den med sedan spåttar han ut det. Ska köra det sättet som jag körde på lydnads kursen.

Har skrivit upp allt i mitt lilla block som jag har. Tänkte att jag skulle skriva som en liten tränings dagbok där. Kan vara kanon bra när man skaffar en ny hund i framtiden och slå ett öga på...

Nej nu ska jag plcoka undan och göra mig i ordning innan jag sticker och jobba. Ikväll när jag kommer hem ska jag bada två hundar, men måste hämta mitt shampo hos mamma innan.
Sedan i morgon ska jag röja innan och flyta bort kaninerna, samt bädda innan eike och hennes vän kommer.
Sedan på söndag är det utställning.. Vet att acke kommer åka ut men jag gör det bara för att det är skoj och acke börja komma åt åren.

ha det NiCe
bjuder på lite bilder här under från idag





Untitled from Casandra Söderberg on Vimeo.


Acke bättre

Acke är betydligt bättre idag, han går på alla fyra men haltar till i mellan åt. Men han lär ju helt klart vara helt frisk till Söndag.
Mycket står på planeringen denna veckan. Ska måla väggen inne i gästrummet där kaninerna har slitit av tapeten. Sedan ska Grimm och Acke badas, avmaska ska jag göra med hela bunten. Har alldeles för många packeter avmaskning. Tre packeter. En 250 mg en 500 mg och en annan sort som bara behövs ges en gång. Så de får olika sorter. Det tråkiga är att jag vet inte om det räcker till var och en av dem. Och det är onödigt att man låter asken ligga sedan med några kvar precis som det har hänt nu.

Solen skiner idag, så jäkla skönt, det är rätt segt nu när allt tinar bort men också så otroligt skönt. Men nu börjar man se allt där ute. Får ta ett ryck nu innan helgen. Baksidan är en kattastroff med andra ord.
Idag på promenaden sa jag till kagge tänk när det är sommar, då kan vi ta pick nick och åka ut med hundarna. Så jäkla mysigt.

Helgen bara springer iväg, man hinner inte med den. Skulle vilja spola tillbaka igen till fredag. Men nix nu är det mondag och en ny arbets vecka.

Nej nu ska jag ta och plocka undan och sedan ska jag köra och jobba. Hoppas på att det är vår väder i morgon med, tänkte att jag skulle städa bilen då. Får dra ut förlängning sladd till gatan för det är alldeles sur utanför.

Ha det NiCe

Solen sticker fram

Solen har stuckit fram lite grann nu innan. Dagens planer är att åka på välahusmöte. Sedan efter det var det planerat att dra in till malmö men efter som att kagge inte har av det ena så behöver han ju inte ifrån det andra. Nu snackar jag om hundstallet. ^^
Så det blir ingen malmö tur idag som vi hade bestämt.

Så det blir kanske en tur till kivik i stället.

Acke är halt idag också. Tycker det är lite bättre idag men han halltar ändå. Jag har i allfall kommit fram till att det är ena tån och uppåt, var precis i kan jag inte sätta fingret än. Men nu har han i allfall fått frukost, värmd majsvälling med foder. Han fryser ju så lätt.
Så nu bär vi han upp och ner så han får vila tassen så mycket som möjligt. Tack och lov att det inte är någon av sigge eller grimm om de nu var tvugna att skada tassen. PUST att bära 35 kg och 40 kg runt. Acke väger ju bara 15 kg..

Nej nu får jag göra något med grimm innnan vi ska åka upp där. Just nu försöker han få igång acke och leka.


Nu får jag allt uppdatera (lydnad)

Jag var precis inne på bloggen och tittade, det var över en vecka sedan jag uppdaterade sist. Trodde jag hade uppdaterat i början av veckan men det har jag inte gjort.
Denna veckan har varit fult upp så har inte haft tid att sätta mig ner och skriva.

Men kan börja med att i söndags hade vi en hel mysig dag. Först när vi vaknade hade vi inget planerat efter det bestämde vi oss för att vi skulle åka till kagges föräldrar och ta en fika.
Så efter att vi hade varit på kondotoriet i byn och handlat fyra semlor så begav vi oss dit. Men först blev det ett stop vid havet och där tog vi en lång promenad med hundarna.
Precis som vi tyckte de att det var super mysigt. Efter den långa promenaden blev det bort till kagges föräldrar och då de precis som oss hade handlat något gott till kaffet så satt vi där helt plötsligt med 8 semlor. Så vi åt vars två. Gott som tusan var det, men gud vad mätt man var efter det.
Efter det blev det hem och där efter midda och mys innan vi gick och la oss.

Mondagen var det hundträning efter jobbet. Så det blev hem städade över huset och efter det en proemnad med hundarna tillsammans med mamma och pappy. Efter det kom marianna och vi åkte upp till klubben. Uppe på klubben tränade vi linförighet och annat. Vi byttade hund så jag gick med index och marianna med Grimm. Fast våra hundar är rädda för att bli smuttsiga så la det sig ner i skiten. ^^ Grisarna.
Efter träningen blev det hem och midda och sedan sova.

Sedan på tisdagen blev det efter jobbet mycket på planeringen. Kagge som dock jobbade över kom när jag var mitt uppe med allt. Så det blev en änkel midda, salla i en stor bytta. Efter att vi hade förberätt middan så blev det en långpromenad med hundarna. Efter det middag och sedan tittade vi lite på tv innan vi stack upp till klubben för att vara med på en lydnads kurs.
Jag gick med index och det vi skulle träna var appoteringen och hopp över hinder. Då jag hade bytt ut mitt godis till torkad lamm mage så doftade min jacka som tusan det också.
Jag och index satte ingt att lära in appoteringen och innan vi gick in för att ha ett litet möte så tog vi hindret också. Jätte duktig var hon och det blev resultat i både appoteringen och hoppet.
På mötet gick vi igenom både det ena och det andra varför och vad man skulle göra åt det. Efter det var det dags för platsliggningen. om marianna skulle göra det själv med Index. Så kursledaren frågade mig om jag ville göra det med Grimm. Visst sa jag. Tankarna var i huvudet att han har aldrig gjort det. Så vi stälde upp oss. Efter det la vi dem ner och gick i från dem. Precis innan sa tjejen bredvid. är han farlig och då säger krusledaren nejdå casandra har pli på han. ( Det värmde i hjärtat blev så glad att höra det ^^)
Sedan la vi dem ner och gick ifrån. Hunden bredvid gick först upp en gång och grimm tittade på den, sedan gnydde han lite, sedan reste den sig en gång till och när tjejen precis la sin hund ner som hade rest sig så reste han sig och då hade det gått 2 min och ca 50 sek så när jag precis hade lagt om han så sa kursledaren att vi skulle återgå.. Fick reda på efter att han hade legat bredvis en löp tik också...
Så jag kan inte mer än säga att jag var jätte stolt över han och han skötte sig jätte bra! Efter det kom kursledaren och sa vad han tyckte. Index och marianna såg det jätte snyggt ut, där efter fick den andre en kommentar och sedan gick han förbi mig och sa ja det var bara tramms från girmm sida att resa sig.
Efter det körde vi linförighet och då bytade vi hundigen marianna och jag. Så jag tittade inte på någon annan än index. Men de skötte sig så jäkla bra både index och Grimm.. Grisarna ^^
Efter träningen blev det hem och varva ner innan man gick och la sig.

Sedan i onsdag var det också ganska fult upp eller ja. Jag hade väldigt brott hem från jobbet då anna skulle komma och färga håret och klippa mig. Kanon att bli klippt hemma för, för varje gång hon hade klippt så skuttade jag bort till spegeln och tittade lite till här och så blev det kanon ^^ Så är så super snöjd med min nya färg ^^

Sedan torsdag och fredag var helt lugna blev ett vika ner tvätten och plocka och dona. Precis som de flesta fredagar så somnade vi på soffan. Och när man vaknar till så är det bara att för flytta sig till sovrummet.

Sedan idag har vi varit barn vakt sedan lunch. Så barnen har spelat data moblerat runde ritat titta på film och spelat tv spel. Ja vi har nog hunnit med det mästa. Så nu på slutet åt vi socker kaka som vi hade bakat innan ikväll. Mycket inponerade blev det av min 1,5 kg godis skål. Ush hur ska man orka äta upp den ^^
Sedan acke skadade sig ikväll. Han burkar sitta på stolen när vi äter. Men när han sedan skulle hoppa ner så trmpade han fel, haltade gjorde han men efter att han hade vilat en stund så haltade han ännu mer. Ushhh :( hoppas att han snart blir bra.

Det hemska är nu när jag skrev att han haltade att det inte är första gången mina hundar har promeblem med att halta och det gick precis en konstig känsla igenom mig. Sigge har ju lyckats göra det mästa med sina ben.
Men jag hoppas acke blir snart bra och att det inte är så alvarligt. Är det inte bättre på mondag så åker jag in med han. Så fall måste jag avboka uställningen på söndag. :(.. Så håller tummarna på att det bara är en vrikning.

nej nu ska jag titta på tv innan jag ska lägga mig. i morgon är det fult upp, först möte sedan blir det att handla och hälsa på johanna..

Ha det NiCe

Härligt

Kan man säga mer än att man blir riktigt glad av solen. Jag vaknar på morgonen och är as trött, och sedan tittar man ut genom fönstret och så ser man solen och då säger det bara klick och man blir så glad. ^^
Efter att jag hade dushat idag så blev det byn innan det blev en proemand med hundarna uppe på flyfältet, det blev inte någon längre promenad då det var så halt och jag tycker inte om när de springer på det hala i allfall inte Sigge, då en rörelse som kommer fel kan skada han ordentligt. Och för det andra kan isen skära sår på tassarna.

Satt igår kväll när jag kom hem från jobbet och tittade på nelly.com. Hittade en jacka som föll mig direkt i smak och jag sitter och funderar på om jag ska köpa den eller inte. Den var absolut inte dyr. Annars var där några T-shirtar som föll mig i smak också. Jeans fanns där också, men tyvärr vågar jag inte hadla det över nätet då jag hoppar otroligt i vikt, Ibland kan jag ha mammas kläd storlek och sedan får jag inte på mig dem. Skor vågar jag abslut inte handla över nätet då jag gärna vill pröva ett par. Det är för stor schansning.
Men denna Jackan är jag otroligt sugen på att handla. ^^

Lånad från Nelly.com

Annars så är det FREDAG idag så jäkla skönt, fasen vad veckan igentligen springer iväg. Man hinner inte med. Och helgen den springer också iväg, för det hinner inte bli fredags kväll förrens det är söndags kväll. Nästa vecka är det mycket planerat. Attans nu när jag satt här och skrev märkte jag att jag har dobbel bokat två saker. Inte bra alls. Hoppas att det går att ordna. ^^

Nej nu ska jag gå och göra mig i ordning och sticka och jobba. Kagge den fisen är ledig idag, känns lagom segt att åka och jobba när den andra är ledig. Nej gillade Fredagarna förr. ^^

Ha det NiCe idag

En tur!

Idag har vi varit i Revinge igen med hundarna. Vädret är ju bara så underbart. Dock är det kallar idag och på vägen tillbaka till bilen bet kylan ordentligt i kinderna.
Hundarna tycker det är kanon skönt att slippa täckena i allfall. Annars idag sov jag ända till halv elva, lite depig blev jag när jag vaknade, då jag vill vara ute i det fina vädret så mycket som möjligt nu när det är sol.
Så det blev snabbt att man röjde undan här hemma innan vi stack.
Så nu sitter kagge och tittar på tv med sin kaffe kopp och jag här vi datorn med min kaffe kopp. Vi tryckte i oss varsin bit safrans sockerkaka innan, fasen vilken god kaka det är. ^^

Torsdag idag nu är det bara en jobbe dag kvar innan det är helg, ska bli skönt med helg. Vet ej riktgit vad som händer i helgen men vi har planerat saker men jag vet ej vad som blir av, av det.
Kanske blir bio med mamma på lördag. Wolfman som hon och jag har snackat om så länge att se ^^..

Satt och tittade efter nya kanin burar då ´de jag har börjar bli kassa, men vet ej om jag ska länga en peng på det, så klart beganade burar blir det. Men så fort stallet är klart ska de ut där.
Ja jag tycker så synd om toppsi. Hon tror verkligen att hon ska ha bäbisar. Innan har hon varit en liten bitch men nu är hon så kellig och när jag tar henne på magen lägger hon sig rak lång. Lyfte upp henne och tittade på magen och hon har plockat bort päls runt brösten. Hoppas hon snart kommer av det. Och kommer inte gå in i det igen. Tycker så synd om henne.

Nej nu ska jag gå och göra i ordning det sista innan jag sticker.
 ha det NiCe






Vååååår



Ja nu är våren här det känns ända ut i tårna. Hittade denna bild nu när jag satt och tittade runt på bilderna.
Varför jag har den minen är på grund av att jag hade säkert försökt ta ett X antal kort och varje gång tittade Acke eller Sigge åt ett annat hål. Lite sur och Grinig på kortet med andra ord ^^.. Men glad att jag hade det för sigge var bara liten vad jag tror så är han 5 månader. Och Acke hade sin färg i ansiktet som nu har blivit vit nästan helt. Sedan tröjan har johanna fått tillbaka efter att jag hade lånat den väldigt länge av henne hehe...
Ja med andra ord ett gammalt kort. ^^

Idag har vi varit och handlat till hundarna och lite till oss själva sedan blev det revinge på promenad. Så jävla underbart, jag blir så glad när solen skiner så jag vet nästan inte hur glad jag blir. Låt det nu få bli fint väldigt länge och så att snön förrsvinner. Hundarna var också väldigt glada att snön hade förrsvunnit. De sprang och snusade på vart ända gräs fläck som fanns, ja Grimm och Sigge var så upptagna med det så att det glömde att springa och hitta en pinne som de kunde bråka om. Acke hade så mycket att göra så att han han inte springa efter mig och gala efter godis.. :)

Nej annars är det lungt hängde precis upp en maskin tvätt som jag passade på att tvätta idag.
Så nu ska jag gå och göra mig i ordning innan jag ska sticka och jobba.
Ha det NiCe idag och njut av att det är sol..

Hundar och skendräktig kanin

Tisdag och det har börjat gå neråt till helg igen aja tre dagar till ^^
Idag när man vaknade blev man bländad av solen, kan ju säga att det är länge sedan man blev det, men det var härligt :).. Dock har jag inte fått så många timmars sömn då jag satt uppe alldeles fölänge i natt.

Annars idag har vi varit i Revinge med pojkarna. Platsen som vi brukar stanna till på var upptaget av någon annan som var ute med sina hundar. Och då vill vi inte släppa ut våra galningar där :)
Så det blev på andra stället där vi brukar släppa dem och där var ju totalt ner sketet med ko skit. Suck men vi hoppade i allfall av där. Så nu stinker vi alla sammans här hemma ko skit. Så får ta och tvätta filtarna i bilen och mina byxer då godis grisen acke hoppade på mig med sina koo skits tassar :) he he..

Annars har min kanin blivit skendräktig här hemma. Lilla Toppsi tror att hon ska ha bäbisar. Blev så shokad när jag tittade in i buren idag och såg att där var ett fint litet upp puffat hål fult med päls ifrån henne. Så lilla damen har blivit skendräktig.
Så nu står jag i beslut om att ta en kull eller sterlissera henne. Väntar tills nästan gång hon löper och om gör om det så får jag göra något. Inte bra då hon kan framkalla livmodersinflamation.

Annars här här tomt hemma sedan vi lämnade prinsessan igår. En sådan goo hund är hon. Så vi saknar henne massor. Får ta och höra när vi snart kan sno henne igen :)...

Nej nu ska jag gå och göra mig i ordning sedan blir det att jobba.

Ha det NiCe




Coola gänget, två som blundar, en som sitter med öronen bak och en trött acke

RSS 2.0