Snogeholms promenad

Ska ju bättra mig på att blogga ju :)
Kan ju börja med att lägga upp en bild som jag tog igår. Inte klokt bara på ett par dagar och knoppar börjat slå ut i träden och man känner riktigt hur våren är här. Blir galen hi hi hi


Idag blev det promenad med Becca nere i Snogeholm vi kvart över tio knackade hon på hos mig sedan blev det en kopp kaffe innan vi begav oss ut. Var tvungen att köra inom Apoteket och köpa min älskade epsid duo :) Halsbrännde tabbletter. Lika bra att förr bereda sig förr nästa vecka. Har alltid halsbränna när jag jobbar morgon vecka. ^^ Kan det var vitlöken ^^
Efter det kom vi ner till Snogeholm, förrst var vi lite skeptiska ik med att det regnade men när vi väll kom ner där så blev det uppe håll och efter promenade så tittade solen fram lite :)..
Vi hade massor att babbla om, dock träffas vi aldrig lika mycket som vi gjorde förr men båda jobbar som två galningar :) Men som vi kom överrens om så får vi ändra på det.
Var jätte mysigt för vi kom fram till en brygga och så klart skuttade jag ut på den. Skulle kunna sitta på den bryggan hela dagen och bara njuta :)
Men i stället blev det bara ett snabbt kort på Grimm som mer än gärna ville slänga sig i vattnet :)


Annars  tnte så myccet mer här hemma idag, för snart är det dags att sticka och jobba. Känns rätt hårt nu när det är så fint väder. Torsdag idag och i morgon är det FREDAG :) Gahhh Aja det blir lungt ska ner och Grilla bara med en massa folk, men det blir tidigt hem. Det är ju inte som uppe i Värmland, då minns man bara fyverkerierna på kvällen och att man var rätt rund under skorna. saknar Värmland.

Det var som nu när becca och jag var ute och gick och vi gick förr bi stället där jag hade min studentfest. Läskigt var det för jag fick genast en bild framför mig när vi alla spelade brännboll. Såg allt så verkligen framför mig.
Denice, Robin och Martinsson kom ner.
Ja vi var en del folk, och lilla puma som bara var en liten buse, kan aldrig glömma morgonen där på när hon hade täcke på sig och fick för sig att hon skulle bada. Såå söt hon var. ^^

Nej nu har tiden sprungit iväg, får ta och fixa lite innan jag sticker.

Ha det NiCe

Vad sägs om att bli bättre på att blogga

Det är kanske något för mig. Har verkligen inte haft tid att sätta mig ner på senaste tiden och blogga.
Dagarna har varit full späckat med både det enna och det andra och varit uppe sent på kvällarna.
Har varit på BK en stor del, och har mycket som jag nu under vår och sommar ska ha att göra med. Ska bli spännade och otroligt skoj.

Gick mitt första personspår med Marianna i förra veckan. Tack för att du hjälpte med och lärde mig Marianna. Har ju lärt in på ett helt annat sätt på sig med godis i spåret. Nu på Grimm gjorde jag inte det utan la två föremål i spåret. Min tanke var ju helt klart att han inte alls skulle vara intresserad av det då jag bara har gått vilt med han, men det gick kanon bra. Så stolt över min lille kille.
Glad som man var gick jag tillbaka till bilen och upptäcker att acke har ätit på bilen.. Jäkla galning, jag bara stod och tittade på dörren och sedan på marianna, helt schokad över det som hade hänt. Kan detta verkligen vara sant.
Jag som är så rädd om min bil hela tiden har nu orsakat av mig själv två stora skader på bilen, först lampan som jag kastade bollen i och sedan sätter jag acke lös i bilen och han äter upp den. SUCK säger jag bara så nu inom kort får jag ner till skroten och se om jag hittar en ny dörr inredning i samma.


I fredags var det löning och det är ju aldrig dumt och denna lön var ju inte alls dum. Blev efter jobbet att skynda sig hem in med Sigge i bilen sedan begav jag mig till Malmö till Johanna. Blev en snabb kopp kaffe innan vi bagav os ut för att leta efter netonet butiken. Till slut kom vi rätt och efter att vi hade babblat med folk i butiken så blev det en bärbar data. Glada som vi var skuttade vi ut därifrån igen och sedan var det bara att hitta tillbaka till Lindägen. Dock kan johanna och Ja ha skit skoj, så det blev en massa skrattande och shoande i bilen mitt inne i malmö rusnings trafik. Efter att vi hade kommit hem till johanna blev det att johanna dök datan och jag hennes och så fixade hon allt som behövdes på den :).. Så nu har jag äntligen fått min bärbara data..

Onsdag är det idag och det har blivit en massa röjande här hemma. Skönt att ha det över stökat. ^^ Har gått och dragit på det nu i ett par dagar. Inte bra men nu är det äntligen gjort.
I morgon ska jag och becca ut och promenera i Snogeholm, var länge sedan vi träffades och babblade av oss. ^^

Nej ska röja lite till nu innan jobb..
Ha det nice idag


Har inte haft tid att blogga (Bilder)

Det var ett taga sedan jag bloggade. Har faktist inte haft tid till det då jag jobbat och efter jobbet har spännderat tiden till hundträning. Det har blivit Lydnads träning till 100 procent. Har ju även varit på utställning på Malmö internationella med Acke. Så med andra ord har det varit mycket hund på sista tiden.

Lördagen den 20 kom Eike och hennes vän Frida plus hundarna hit efter att ha varit och stält hundar hela dagen.
Kvällen spännderades med att prata en massa hund och gammla minnen.
Tusen tack förr en jätte trevlig kväll. Dagen där på var det dags för utställning och när klockan var närmare 8 hämtade vi upp Johanna hemma hos henne. Och efter det blev det till Malmö internationella. Turen hade vi att få en plats nära mässan.
Sedan var det bara att traska in hitta sin ring och vänta på att man skulle in. Sådan tur har man ju lärt känna med tiden en massa folk så snackade både med den enna och den andre.
Dock när vi satt och väntade visade det sig att Maria som hade Ackes syster innan hade satt sig bakom oss. Hon och jag skulle ställa i samma klass Acke och Jack.
Sådan tur hade jag att jag han fota johanna med Virus innan jag själv skulle in också. Men jag var inte lika flitig som henne och det blev inte lika många kort, Johanna var en bra papparazzi som skuttade runt hela ringen.

Acke fick fin kretik och dummaren var jätte bra. Han tog bra tid på sig och som jag och johanna sa vinner man med sin hund med han som dommare så har man en riktigt fin hund.
Dock fick både jag och maria lämna ringen och gick inte vidare. Men vad gör det jag ville bara ha kretik från en officiel utställning och det allra viktigaste av allt. Att ha skoj och skaffa oss ett minne tillsammans..


Johanna med Team´s Virus

Jag och True blood Troll
Fler bilder kommer på gallerian inom kort på hemsidan Samt kommer kretiken också komma upp under resultat på hemsidan

Annars som sagt har det varit lyndads träning med Grimm även med Sigge men grimm lägger jag ner aldra mäst tid nu på med att tjabbla lydnad. Måste säga att jag är stolt över min kille och han så duktig. Den 25 var jag och emma nere på BK och tränade lydnad och som innan fick jag tips från henne. Som ståendet börjar sitta mycket bra nu och nu har vi även börjat jobba med hopp över hindret. Till en början visade ju Grimm sin grasiösa sida med att hoppa. Det betyder att man hoppar sedan skickar man hindret 200 milo ifrån med att skjuta ifrån med bakbenen. Där med började vi jobba med att kasta godig långt bort och där med hoppade han. Där får jag att han kommer komma en bra bit ifrån hindret efter att han har hoppat. Men det är ju bara att jobba bort lite. så inom kort kommer vi börja med att han ska sätta sig har precis börjat lägga in komandot.
Linförigheten sitter kanon bra och det ser snyggt ut
Blev lydnads träning som sagt med Sigge också och man kan inte mer än skratta och tycka han är så söt när man tränar. Den killen vill så mycket men får så lite gjort. Han har även blivit så rolig han vet att man ska titta upp men att han går med halva sin kropp framför mig och tittar rakt upp i luften det är en annan sak. Så nu har jag börjat beröma han bakåt med handen bakom ryggen samt trycka bak belöningen. Har inte jobbat så mycket med det så har inte börjat se resultat i det än.
Men träningen gick jätte bra och jag tackar Emma med Ippsen för alla tippsen och en härlig tränings kväll.
Blev ju även Agility träning med en över speedad Acke som flög över allt men han sköte alla hinder kanon och gick ner på alla markeringarna.

 
Grimm med Sin Gris näsa                                          Ibsen flygande över hindret
 

 

Har det inte hunnits med hundträning så har det blivit revinge med pojkarna där de har fått springa av sig.
I Onsdag var vi en sväng uppe med Marianna för att träna med Index och Grimm. Men efter som tränings gruppen var i full gång med att träna och att det regnade så beslöt vi oss för att ta en proemnad med hundarna i stället. Säger bara två galna Amstaffar som flyger igenom skogen. Båda lika galna och lika söta. ^^ Fika blev det efter inne i klubb stugan och även en som hade blivit uppflytade i spår gruppen helgen innan bjöd oss på tårta. Så med andra ord blev det tårt ätande och hund prat.
Ett nytt förök till hundträning gjorde vi dagen där på i torsdag. Helt underbart väder med adnra or riktigt VÅR väder. Ja både Grimm och Index var speedade men inte till träning och när vi skulle göra en platsliggning slutade det med att Marianna och jag stod där själva innan vi hade hunnit ge dem komando att ligga. Då var index och Grimm i full fart med att leka i stället. Så vi körde bara lite snabbt sedan beslöt vi oss för att ta en promenad med hundarna i stället så vi hämtade Acke och Sigge i bilen för att promenera.

  


Även under den dagen fick jag otroligt mycket gjort på väldigt kort tid. Skulle igentligen träffa marianna klockan 10 men jag var tvungen att åka inom systemet för att handla dricka till nu i lördags och inte bara det något att ha på mig. Så det blev att jag skuttade in på UNOS och sa till dem att klä mig. Så det blev en skinjacka med svarta byxer och ett linne. Men linnet såg jag och hörde sen att det skar sig så det blev en annan överdel i stället.

Sedan i Fredags blev vi bjuda på midda hos kaggees syster med familj medans hennes man fixade datorn. Det blev en god midda och efter att vi hade tittat på talang blev det hem
Sedan igår var det dansbandsgalan på slakt huset. Så när klockan var närmare ett begav vi oss in till malmö där kagge släppte av mig hemma hos johanna.
Mannun hade jätte skoj med att sitta och titta på när johanna och jag sprang och prövade klädder hela tiden.
Men till slut kom vi fram till vad vi skulle ha på oss och sedan var det bara att kleta smink på sig. Så till slut var vi klara och sedan kom de andra som skulle också dit.
Blev inte att vi lyssnade på dansbanden som spelade där utan vi hamnade inne i en lokal där de spelade as bra musik och det med gjorde att vi danskade konstant. Kan säga att det var sveriges bästa DJ som spelade och när man bara hör det så hör man ju att det är bra musik som spelas. När middnat hade nåtts satt vi allesammans helt slut i en soffan. Och vi alla hade ont någon stanns. En i magen en i ryggen en i huvudet och i benen ^^ hehe
Så vi beslöt oss för att åka hem. Satt och snackade lite innan vi beslöt oss för att sova.
Morgonen var kanon mysig jag och johanna och hundarna gick och handlade frukost och efter en stund kom kagge. Så det blev frukost och en god kopp kaffe.
NÄr klockan närmade sig midda så åkte vi hem. Inte klokt vad man har varit efter längtad här hemma. Hundarna har legat kloss på mig hela tiden sedan jag kom hem

Ja nu med andra ord har det kommit kort vad jag har hittat på de senaste veckorna. SKönt våren har kommit. Njuter i stora drag. Sista lediga dagen i morgon nu under påsk sedan dags att jobba igen. Men nu ska jag krypa ner i soffan och titta på film.
Kanske uppdaterar i morgon lovar att det ska inte ta sådan tid till nästa gång.





RSS 2.0