Tittat på vilt och en hemsk morgon

Igår kväll efter kvälls maten begav vi oss ut till älsklingens jakt marken för att spana efter vilt. Till en början såg vi inte så mycket men sedan stöte vi på en älg ko med två fjorlingar och 3 rådjur.
Tyvärr blev det riktigt fort mörkt så vi såg inte mycket mer innan vi begav oss hemmåt igen. Men det var skönt att åka ut i naturen och bara åka runder.

Säger bara vilken morgon jag har haft. Morgon började med att Sigge behövde kräkas så det var bara att springa ut i morgonrocken och blotta sig. Snabbt in igen och sedan hoppa i kläder innan jag begav mig ut med Grimm Sigge och Acke. Tänkte ta en lite längre runda med dem. Hade inget koppel på Värken Grimm eller Sigge med de gick fint bredvid. Sedan sa jag hopp och lek och de fick springa och kissa och bajsa och så klart skulle alla bilar komma då och hundar som satt och sket över allt ,kunde efter åt skuttat upp på vägen. Så fick gala halsen av mig med att de skulle sätta sig ner. Tåv gånger hände det. Men hela kom vi hem igen

Sedan ut med hekla som gjorde snabbt ifrån sig som vanligt och ett litet snabbt tränings pass med henne.

Sedan ut med Bozz och Lotuz och det började direkt med kaoss. Lotuz skulle dricka och drog ditåt medans Bozz på något vis lyckades snurra in sig i fontänen och höll på att stypas. Så fick snabbt lossa han så han började få panik. Suck säger jag bara men sedan kissade de och bajsade som vanligt. Knas hundar. Tror att vi har haft något vilt här ute i natt för hundarna var verkligen intresserade av diket så där måste har sprungit ner något.

Nej sedan har morgonen rullat på som vanligt. Har ätit frukost för en stund sedan. Sedan har jag legat och krypit på ovanvåningen på alla 4 och mätt golv. Så ikväll blir det att röja undan och sedan ska det läggas nytt golv. :) Men för det mästa ska jag nog titta på bara :)

Nej så nu tänkte jag att jag skulle fixa en stund med hemsidan innan jag sätter igång och hänga tvätt och röja här hemma så det är klart till älsklingen kommer hem.

Ha det NiCe

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0