Mysig dag idag

Idag känner jag mig verkligen super mysig. Vet ej varför men tycker det bara är så mysigt med allt. Knäpp jag är. ^^
Gick upp med älsklingen idag som skulle iväg på bondejakt. Någon skojig sak skulle det vara. Så kända att det var ingen idee att lägga sig igen för då hade jag förmodligen varit tröttar när jag vaknade.

Så nu har jag haft alla hundarna ute på promenad och frukost har de fått. Så nu väntar jag på att 2 timmar ska passera så att jag kan börja med en och en att sticka ut med rollerna blev ju inte så igår.

går dagen gick åt att baka, trodde inte att det skulle ta sådan tid att baka, och när jag nästan precis hade blivit klar kom jocke hem. så då blev det att vi åt kvälls mat och sedan skulle han sticka iväg och byta brommsok på sin bil.
Så då planerade jag att jag skulle städa över och sticka ut med rullerna. Men jag han inte göra det förrens älsklingen ringde och sa att han kommer hem om igen för att de hade fått fel sak så en snabb väning kom han hem. Så jag han nästan preis komma ut med hundarn så ringde han igen och undrade om jag kunde komma ner med min bil också så att de kunde byta beläggning på bakdäcket på den. A vist sa jag och kastade in hundarna i bilen och stack iväg.

Då hade det vist krånglat till sig med hans bil med att bromvätskan eller vad det var hade runnit ut över väggen så att det var tvunget att köppas nytt då de hade glömt att sätta tillbaka bromsoket innan de stack.
Och vid ett tillfälle trodde jag att de inte skulle få orning på min bil i heller då skruven har skadats. Men så duktiga som de var fixade de det.
Jag spännderade tiden med att busa med oliver och leta kottar o hugga träd.
Kvällen avslutade vi med att bli bjudna på mat och sedan lungt framför tv innan vi begav oss hem till de andra hundarna för att senare lägga oss.
Så den dagen spran bokstavligen iväg.

Men mys var det att baka bullar med Johanna via datan. Var precis som vi bakade tillsammans. För i mellan åt var vi rent tysta sedan pratade vi en massa igen.
Nästa veckas projekt i vår data bakning blir bröd :)

Så idag har jag planerat att ta tag i min roller blads åkning och senare städa och tvätta en massa. Väntar på mina sop påsar som ligger i den andra bilen så just nu är jag bil lös idag :)
Så kanin städningen får vänta tills ikväll, sedan blir det lasange på älgfärs till midda ikväll har jag planerat.
Sätta in och får ordning på en massa papper som jag har lyckats lägga över allt..
Och så klart skaffa mycket mer köt på benen angående projektet Denice och jag har. Måste hitta upp min kalender som jag har lagt i någon låda. Boka helger :)

Nej om jag ska få något gjort kan jag inte sitta här och skriva mer.

Bjuder på tokiga bilder från bakningen igår

Johanna i action

Mitt broderi som har kommit ^^

Degen min som hade jäst som fan

Färdiga bullar

Bullar över allt

Bozz blir knasig att baka tillsammans med matte

Bozzen har blivit knasig ^^

Kommentarer
Postat av: angelica

haha vilka härliga/knasiga bilder på boss :P han ser ju helt tokig ut. hur går det med broderiet? kram

2010-09-05 @ 21:27:00
URL: http://angelicaam.blogg.se/
Postat av: Cass

Ja jag vet, han ser verkligen inte klok ut ^^

Jo det går bra kämpar med det varje kväll :) Har du skaffat något än?

2010-09-09 @ 13:20:47
Postat av: angelica

hehe. va bra :) nä jag har ju inte det. har beslutsångest på vad jag ska ha för nått hehe.

2010-09-24 @ 08:25:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0