Kanel bullar

Vaknade en aning irriterad idag, varför det vet jag inte. Men nu är jag pigg och glad i allfall.

Vad jag hittar på med nu är att baka kanel bullar tillsammans med johanna via datan. Rätt skoj faktist att kunna ha någon att prata med och titta på när man går här och städar och plockar och bakar :)

Så nu har jag gjort den dubbel satts bullar, men suck när jag nästan hade fåt degen fast kommer jag på att jag har glömt socker och salt. Så det fick jag ta i efter. Så hoppas verkligen att sockret smälte in samt saltet. Annars blir jag mycket ledsen när jag har stått och gjort en dubbel satts som man kanske får kasta då.

Sennare ikväll ska jag ta och motionera hundarna en och en. Blir att de får dra mig på Rollerna en bra bit, men får börja idag med en kortare bit då det var ett bra taga sedan jag gjorde det med Grimm och Acke och med Lotuz och Bozz vet jag inte om de har gjort det innan. Hekla ska också få motionera en bit då hon är en liten flicka så att man får vara rädd om henne.

Har även idag beställt ett antisakall halsband då vi har hundar som tycker om att bjuda på sina vackra röster. Så nu ska de väll bli tysta annars kan man bli en aning ledsen.

Hoppas även att mitt broderi droppar ner i brevlådan idag så att jag kan pyssla med det ikväll hade varit så skoj.

Ska städa till mina kära flickor också idag, men står i val och kval om jag ska vänta tills i morgon. Jag får se vad jag hinner med idag.

kanske blir ett inlägg sennare ikväll


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0