En söndrig extern hård disk och spårning

Igår så fixade jag och Jocke med hemsidan, lämnade datan bara för en stund och hör en smäll inne ifrån vardagsrummet. Jo då acke och Lotuz hade råkat dra ner den externa hårddisken på golvet. Nej sa jag men märkte att den fungerade till en börja. Men sedan efter en stund så märkte jag att den inte fungerade, och efter att dragit ut sladden så hittar inte datan den över huvudtaget.

Så nu blir det att lämna in den och hoppas att det går att rädda det som finns på den. 29 000 Bilder har jag på den. Blir fruktansvärt ledsen om det inte går att rädda. En bild säger mer än 100 ord. Nej när jag får hem den igen om det går att rädda så ska jag lägga alla bilder på en skiva sedan ska jag lägga över alla bilder på en ny extern hårdisk till.

Annars blev det en tur ut på landet med hundarna rättare sagt ut blandåkrarna. Jätte mysigt. Började med att släppa Sigge som tyckte fåren var lite roliga att jaga samt hästarna. Efter lite skäll ifrån mig och Jocke gick det bra. Sedan släpte jag Grimm och sedan acke.. Till sist kom vi fram til lett fält och där släppte vi alla 4 till sist. De som njöt mäst av att springa var Grimm och Hekla de sprang som galningar och det med gjorde på kvällen att Grimm förmodligen hade sträckt sig för han haltade runder här hemma. Men med en film framför elden och massage från bogen och ner så går han fint idag.

Idag började dagen med att vi åkte till Floby och röstade. Det var Jocke som skulle rösta jag skulle ju rösta nere i skåne så det gick ju inte. Efter det blev det bort till Martin och hans familj och en kopp kaffe. Satt där medans regnet öste ner. Suck för regn säger jag. Tillsist blev det uppe håll och vi hoppade in i bilen och begav oss ut i skogen. Under tiden vi la spåren till Zingo, Acke, Grimm, Hekla och Bozz så började regnet ösa ner. Ush för regn men sedan är det för jävla skönt att vara dyng sur :) Så efter vi hade lagt spårena blev det hem och byta klädder för att sedan åka och handla mat till kvällen och kvällens gäster. Efter att vi hade handlat blev det upp i skogen och gå med hundarna.

Acke: Det gick både bra och dåligt då det hade regnat så mycket. Men han började konsentrerat och jag får väll säga att han var det hela tiden. Jag var i allfall konsentrerad, märkte inte att jocka var nästan uppe och gick på mig när jag gick spåret. blev ett stop som vanligt för honom att bajsa, men sedan fortsatte han. En aning för het är han, men det är ju tyvärr inte så ofta som jag spårar med han. Det var rättare sagt förra året jag spårade sist med han.

Grimm: Det gick verkligen inte alls bra, kändes inte alls som han viste vad han höll på med och han var en aning för het på gröten. Fick visa han mycket i spåret och jag vet att grimm kan mycket bättre än vad han presterade idag. Men som Jocke sa så ska vi gå ett par korta spår med han i stället för att få ner hans heta spårning och få honom lugnare i spåret. Sedan säger jag än en gång att det är för regnet. Men smuttsig var han i allfall tror han hade lera långt över öronen.

Hekla: Hon gick bra, hon hade precis som de andra två svårt i början men hon sköte sig bra. Gick lungt, och när hon kom av sig gick hon tillbaka och tog upp spåret igen. Duktig flicka. Stoltare flicka får man leta efter när hon har kommit fram till spåret.

Bozz och Zingo vet jag ej hur det gick för, för att jag var inte med. Efter att vi hade gått spåren med de tre första körde jocke hem och lämnadem ig och hämtade Bozz.
Så jag städade snabbt över och satte igång med maten. Efter en stund kom Angelica, John och Felicia på middag. Blev Mango chuttney en absolut favurit i mina ögon. Men den blev inte så god som den brukar bli, men kan vara för att jag inte fick rätt burk mango chuttney. Men men bättre nästan gång och det gick att äta. Tackar de alla tre för en trevlig kväll. ^^

Så nu sitter vi här framför tv och tittade på VALET på tv. Surt att man inte var med och röstade. Men jag får rösta nästa gång. Det ska jag minskäll göra. Men nu ska vi snart krypa ner och sova. I morgon ska jag fixa med filmerna från i helgen. Kanske hinner med de andra, tror att jag har dem på datorn och inte på den Externa. Så i veckan ska väll alla videosar vara klara. Och jag hoppas att min disk bli klar i veckan så att jag kan komma igång med hemsidan igen. Fan var så på hugget med den nu. Och så hänger detta. Behöver en massa bilder där inne ifrån ju.

Här kommer en bild på en Get som jag tog ifrån bilen ikväll efter spårningen på väg hem.
Och någon bild från de rådjur som vi såg när vi hade varit på promenad med hundarna.

Ha det NiCe


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0