Bakning än en gång

jag har nog verkligen kommit in i ett bak stimm om man säger så. Tycker det är riktigt skoj att baka. Dagen bakning blev Amerikanska muffins. De ser verkligen smarriga ut nu när de är klara. Och jag kan säga att receptet var inte jätte svårt i heller.

Och som de flesta vet är jag Sveriges chokelad gris. Älskar chokelad över allt annat :)
Så ikväll blir det att man smakar på dem och så kanske jag kan rekomendera dem till johanna i morgon som idag bakade Brownies. Så får hon rekomendera dem för mig. Är verkligen skoj att baka med någon annan och det bästa av allt vi står i varsit kök och behöver igentligen inte trängas och slås om spisen ^^

Men som sagt blir det att smaka dem ikväll till Halv åtta hos mig och Idol.

Annars så går detframåt här. Har inte fått upp låderna än och kommer inte att packa upp det sista i heller då vi ska lägga nytt golv så det känns bara onödigt att dra upp allt och sedan behöva dra ner allt igen för att sedan sätta upp allt igen. Nej då får det vara så där som det är så länge.

Annars blev det hund träning igår. Grimm, Acke och Hekla. Filmade gjorde jag ockå.

Grimm har jag börjat med Appoteringen att han ska hålla det, men just nu ser det inget vidare ut då han vill spotta ut det hela tiden. Men med mer jobb så ska han snart hålla den lika bra som Acke. Acke älskar att apptera.
Sedan blev det Trix inlärning också. Gå med fram benen på en skål och gå runt. Det tog verkligen inte lång tid för att han att fatta det och det ser redan bra ut.

Acke blev det att lära in trix, Han ska plocka upp en penna och lägga den i en skål, Just nu har han inte fattat han ska spotta ut den i skålen men med daglig träning på det så ska det snart sitta.

Hekla blev det snurr träning. Hon kunde snurr innan lite grann, men när man visade med handen. Så det håller jag på att jobba bort så att hon ska bara lyssna och lära sig ordet snurra. Den lilla flickan är snabb lärd kan jag säga och till slutet såg det bra ut och hon börjar fatta det.

Så det blir träning idag också. Blir nog att jag blandar in Bozz också idag. Tänkta lära han snurr han med. ^^
Filmar gör jag varje gång och det är verkligen jätte bra att göra det, då man ser vad man gör fel. Jag upptäckte själv att jag berömer mig själv på ett tokigt sätt som både fick mig och min kära sambo att skratta som fan.

Bjuder på lite bilder här under från dagens bakning och från våra kära ung tjurar som nyfiket står utanför vårt fönster och tittar på hundarna varje dag :)

Ett gäng nyfikna tjurar

Min skärm är en aning dammig ser jag, min bästa bak vän Johanna

Ena delen smet

Andra delen av röran

Hackade block chokelad

Smeten i hoppa rörd

Ligger i sina formar

Färdiga Amerikanska Muffins.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0