Grustaget och spår

Idag började dagen med att jag hade en sådan fruktansvärd huvudvärk. Planerna var att jag skulle komma upp klockan 9 men när jag inte äns kunde lyfta på huvudet var det bara att ligga kvar. Tog mig upp ur sängen vid tio tiden i stället då det kändes bättre i huvudet.

Sedan blev det att kissa hundar och mata dem. Passade på att plocka ut klövar och blod ur frysen och då kom det 4 över glada hundar som körde näsan i påsen och Acke passade även på knycka en. Vadå spår sugna.
Efter det tog det inte lång tid förrens älsklingen kom hem efter att ha varit och jagat idag.
Tiden för att lägga spår var satt klockan 13.00 Så då åkte vi bort till martin och hämtade upp han och sedan begav vi oss ut i skogen.
Vi la ett spår till Sigge och ett till Hekla och där efter begav vi oss till grustaget.
Släppte Grimm och Acke som sprang som galningar, fan vad de tyckte det var skönt var riktigt härligt att se dem springa av sig. Och grimm som vanligt passade på att skita på det högsta stället. Där ligger nu en skit och lyser upp över grus taget.
Älsklingen satte igång med att riva upp golvet på ovanvåningen och mina egna planer var att röja undan lite och få upp gardiner.
Men gav upp lika fort när inte något ville fungera som jag vill och hoppade i dushen i stället.
Efter det han jag precis diska undan innan vi begav oss ut i skogen för att gå spåren.

Tyvärr kunde inte vi gå spåren då det var någon i skogen och jagade med martin kunde gå sitt. Så vi får bege oss ut iskogen i morgon i stället och gå dem. Hoppas inte den hunden har tagit våra klövar.

Sedan nu innan har vi precis stopat mat i oss och jag har gjort i ordning en kladd kaka, som vi snart ska smaska i oss.
Min lilla älskling är otrolig på att skada sig. Härom veckan lyckades han sticka en kniv i handleden och idag körde han en skruv rakt igenom fingret. Stackare så ska snart plostra om han.

Nej har väll inte mer att skriva ska äta kladdkaka i stället.








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0