Älg jakt och ultraljud



Igår var det dags för älg jakt igen. Vi blev satta på ett pass som verkligen var kanon mysig ut sikt. Kallt var det, vet verkligen inte hur många grader det var, men med kaffe i väskan så värmde man sig snabbt för en stund, under den tiden vi satt så kom det inte en ända älg, men det var härligt att bara sitta och njuta.

Efter en liten paus så blev det klappjakt och då gick jocke och jag. Men det var inte en längre bit vi gick. Där efter var det samling igen och efter det blev vi satta på pass. De som gick fick fram en stor 4 taggare som med en enorm fart skuttade över vägen bara ett tio tal meter ifrån oss.

En kviga blev på skjuten så det blev efter sök lite senare, och klockan tickade iväg så att jag fick åka med till hundarna som var hemma.

Sedan idag torsdag har varit en otroligt spännande dag som man har längtat enormt mycket till. Jag kan verkligen säga att det har varit otroligt svårt att hålla tyst om det, så det är bara ett få tal som har vetat om det. Men idag blev det ofentligt, för idag har vi varit och tittat på vårt lilla underverk.
det började med att vi var en aning försenade då det var skit mycket trafik på vägaran och Skövde sjukhus är ju helt otroligt stort, man går ju vilse där inne, men in flög vi igenom dörren och vi fick komma in på rummet direkt.
sköterksan gick igenom lite snabbt sedan så la jag mig på britsen.

Frutkansvärt spännande var det och driekt fick hon fram en bild på den lille.
Till en början kunde man inte fatta att det var sant, att det lilla livet är i ens mage. Den lille krabaten där inne är riktigt livilig och far runder med armarna och benen, sedan ville sköterskan mäta huvudet på den men det ville ju inte den, den gömde sitt lilla huvud hela tiden, men efter att bråkat lite med den så kom hon åt att kuna mäta.
Fick 3 kort på den lille men har bara lagt upp två då det är de två som man ser bäst på.

Den känslan man hade går verkligen inte att beskriva när man tittade på den lille. Otroligt spännande var det. Det var som jag sa till sköterskan man skulle ha en sådan maskin hemma så att man kunde titta på den lille varje dag.

Så här har vi en liten förklaring till varför jag har mått som jag har gjort under den senaste tiden. Jag kan ju säga under ett par veckor har jag kalvat som gris. Har knappt få behålla något men det har försvunnet nu.
Nu mår jag betydligt bättre.

Så nu snart ska det komma upp en ny blogg. Så denna kommer att läggas ner hela tiden. Hoppas att det kommer vara mer rörelse i den andra bloggen. Och där kommer jag berätta liter mer från början, sedan kan ni följa oss och hur det går för oss fram till det är dags att föda, hur det går med hundarna och hur vi har det ja med andra ord lite allt möjligt men den kommer nog mäst handla om den lille och hundarna :)

Bjuder på bild här unde från ultraljudet idag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0