Älg jakt & förkylning

Igår morse klockan 4 ringde klockan och det var bara att skutta upp. En skada sedan innan är att jag är pigg vid den tiden att stiga upp det är inte förrens närmare 8 mina ögon brukar gå i kors, sedan jag jobbade och gick upp vid den tiden varje dag.

Efter att vi hade byltat på oss ett ton med kläder då det var frost när jag kissade hundarna så lastade vi in ett gäng hundar i bilen samt packningen och stack i väg till jakt markerna. Dock var vi kanske några minuter förrsenade då vi hade en sås kopp framför på vägen dit. men väl framme byttade vi bil och blev ut körda till passet. Joakim och jag fick väll kanske inte världens bästa pass men det var ett mysigt pass.
Började med att vi slog upp våra små stolar och satte oss sedan fram med kaffet.
Kan inte beskriva med ord hur mysigt det var att sitta ute i kylan under sol uppgången och dricka det värmande kaffet med sin älskling bredvid och bara lyssna på fåglarna.
Det var inte efter så lång tid förrens vi hörde något smygande bakom oss och försiktigt vred jag på huvudet. En kviga som kom smygande och ställde sig på 60 meters avstånd och tittade på oss. Hon stod bra från där jag satt men där Jocke satt var det en stor kvist som täckte halva henne. Pulsen gick upp till max när man satt och tittade på ett sådant stort vilt djur som tittade på en själv. Dock satt jag väll och väntade på att det skulle smälla till bredvid mig också då jag trodde att jocke hade bättre vinkel, men som han tyvärr inte hade. Kvigan stod säkert där några minuter innan hon travade försiktigt iväg igen. Synd men skoj att få titta på henne.

Helt underbart var det att få vara ute hela dagen och bara njuta, tror att solen tog lite på mig med då kinderna hade blivit lite röda. Vi gick bege oss hem vid 1 tiden igen då vi hade ett gäng hundar som var hemma. Och idag skulle jag igenltigen förlja med. men vaknade och hade riktigt ont i magen. Kände verkligen att jag inte kunde vara med, så efter att hjälp älsklingen att göra mackor och packa till han så gick jag och la mig igen. Och vaknade inte föörens nu vid tio tiden med huvudvärk men att magen kändes värre. Huvudvärken kände jag vart den komi från och det är på grund av att jag var totalt stop i näsan. SUCK.. Men nu känner jag mig mycket bättre efter tv alvedoner och näs spray.

Så imorgon får det kvitta om jag har ont eller är förkyld för ut i skogen ska jag i allfall. Kläderna ligger redo iallfall så det är bara att skutta i dem så fort jag vaknar i morgon bitti.

Sedan måste jag bara berätta att Acke måste vara världens speciellaste hund. Som i förrgår. Då  började jocke och jag packa inför attt åka och jaga. Där efter skulle vi ge dem mat och Acke skulle inte äta. Jag viste direkt att det handlade om att vi hade gått runder och packat och att han viste att det var något på G. Så under natten åt han lite som han sedan på morgon kräkte upp precis innan vi skulle sticka. Inte mer med det jag viste varför han gjorde det. Så satte fram en skål med vatten och mat igen till han. När vi sedan kom hem gjorde han precis som jag sa till jocke under dagen. Han slängde sig på mat skålen och åt upp maten.
Så igår kväll gjorde vi inte lika dant utan vi började med att ge hundarna mat och då åt han maten, sedan nu i morse var det ju inga problem att ge han mat då jag var hemma som vanligt. Min lilla speciella pojke ACKE :)

Nej annars blir det lungt idag, ska lägga in lite tvätt tänkte jag och slänga in lite ny tvätt. Bädda rent i sängen förmodligen också och vänta tills äslklingen kommer hem. För då har jag planeratt att det ska fotas hundar för hela slantan, uppställnings kort och aktivitets kort.

kanske blir att gör hemsidan klar ikväll får se om jag orkar hehe

Bjuder på lite knäpp kort på mig ifrån jakten igår men även andra fina kort

Älsklingen

Normal kort

knäpp

Skogen klockan halv sju på morgonen

älsklingen

Skogen ignen fast på andra hållet runt 9 tiden

två glada hundar :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0