Ingen vanlig dag idag för det är Ackes födelsedag



Godmorgon allesammans
Som sagt idag är det ingen vanlig dag för idag är det ackes föddelsedag.
Heregud min lille gammle gosse blir 8 år idag. Fan inte klokt vad tiden bara springer iväg.
Sorligt men sant man börjar märka att det inte är unge Acke längre, eller jo pigg och galen som vanligt är han, men hans vackra teckning i ansiktet börjar bli vit. Han har fått jätte mycket vit i ansiktet nu på senaste året/åren.

Har haft så många underbara år tillsammans med han och hoppas att jag får många fler.
Låter kanske hemskt men han är verkligen nr 1 i mina ögon och han kommer alltid att vara det.
Ingen stanns jag går utan min lille Acke. Och är jag hemma så är alltid Acke med mig.

Kom ihåg första dagen när mamma o eddie kom hem med han, det sa redan klick där och han sov hela natten hos mig. Jag hade tagit ner madrassen på golvet och bäddat. Där sov jag nog i en hel vecka innan jag började sova i min säng igen.

Acke är så fruktansvärt speciell, han har en sådan fruktansvärt stor personlig het.
När vi tränar kan han mycket väl avbryta själv, gå och lukta på blommer och sedan lägga sig och sola eller bara springa och göra något annat. Min galna lille Acke och jag kan bara inte låta bli att skratta när han gör så för det är min lille Acke.

På morgonen när man varknar så är han den förrsta som sitter bredvid en på golvet och små skäller och pratar för att han vill ha frukost.
Pratar man med han så får man alltid svar med ett kacklande ljud eller ett skall.
Min underbara Acke..

Mitt lilla hjärta är du Acke.. Finast på jorden.

 

Så idag ska vi till djuraffären och handla en massa gott till han. Ben och grisöra blir det, sen till kvälls mat blir det cesar i maten till tre.

Tror även att han får följa med idag och handla utan att sitta i bur, käkar han bil så gör han. Något nytt som han har kommit på nu på senaste tiden. ^^


Kommentarer
Postat av: Maria

Finns så mycket av min älskade Hvila i honom!

Visst kullsyskon men just de 2 va mest lika.

2010-08-22 @ 14:22:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0