Blir galen (Internet skit)

Hejsan allaseammans

Ja med andra ord var det ett par dagar sedan jag bloggade. Och för att göra en lång berättelse kort så säger jag bara teleservice de vet ej vad de håller på med.

Sedan jag kom hem i söndags kväll och skulle sätta mig vid datan så fungerade inte internetet. Nehe tänkte jag det är väll någon fel inställning nu på datan. Samma problem på mondagen.

Så på tisdagen ringde jag och då sa de att det var fel på modemet, eller hos dem. Så starta om medemet under dagen så fixar vi det sa de. Oki sa jag och startade om det säkert 100 gånger under dagen. Inget internet som fungerade.
Ringer dem på Onsdagen och då säger de att det är ner kopplat på grund av att hem tel var upp sägd. Jaha sa jag då, men när jag var och pratade med dem på kontoret sa de att jag skulle bara betala 75 kr extra i månaden så kunde jag ha nätet kvar. Ja jag ska snacka med dem sa han. Så ska vi öppna det. Så den dagen spänderades också åt att starta om det ett X antal gånger.
Torsdag och ringer dit igen. Nu var det så att det var ner stängt och om jag ville öppna det igen så skulle jag beta 700 kr. VA.... Vet ni om ni har skitit eller om nu ska skita. Nej min själ.

Så nu är skiten uppsägd och jag fick tillbaka pengarna. Jag kan fanta mig inte gå och betala ett internet som jag inte använder och sedan skaffa ett till som jag måste säga upp med en gång för att jag ska kunna komma ut på nätet och sedan ett nätet där uppe.

Så nu har jag lånat ett litet USB telia bredband av kagge dessa tre veckorna som jag har att bo kvar. Mycket snällt.

Så nu har jag internet dessa tre veckor som jag har kvar att bo här, men det kanske inte är det bästa för det loggar in och ut hela tiden. Men det är ändå bra. För nu kan jag sitta och lyssna på spotyfi och fricka mitt morgon kaffe.

Kanske jag är helt blåst och knäpp men det känns verkligen eller jag har verkligen inte fått något gjort här hemma under dessa dagar som jag inte har haft internet. SUCK..
Men nu får jag saker gjort igen. ^^

Satt och räknade och hade vist fått dagarna helt om bakfoten innan jag flyttar. Fick för mig att det var fler veckor än tre. Så fan nu har jag mycket att göra. Att åka upp blir det inget för det hinner jag inte. Så jag tänkte nu i helgen göra ett mega ryck. Så att jag får väck en stor mängd, har ju ett antal låder att gå igenom i garaget. Så det blir nog ett par lass till tippen.

Måste sätta ut chinchillorna på nätet också och huset. Vill och måste att ha en fyrfacks bur till kaninerna. Nu kommer mina flickor bli glada de kommer att få bo ute. Så nu i helgen tänkte jag att när jag är ute och röjer så ska mina flickor få vara ute och skutta.

Näste vecka är det sjöbo marknad. Mummms langos.. Gahaa :) Och förhoppningsvis kommer min lille plutt hit. Tok längtar :) Så tänkte trycka i han en massa gott marknads gott.

fan är stolt över mig själv också börjar få pli på mina busiga pojkar här hemma också. Innan på promenaderna var det inte jag som var ute och gick med dem utan det var dem som var ute med mig. Men nu går de fint bredvid, ja Sigge och Grimm inte lille Acke han har ju sin egen vilja som är totalt omöjlig att ändra på. Men han är ju mammas älskling också och jag vet att jag är lite anerlunda till han. Fast man inte ska vara det så är jag det.

Det är bra med allesammans, Sigge har snart fält klart och blivit korthårig. Exemen har blivit bra och örat också. Grimm ja lika galen som vanligt, fult ös medvetlös, nog den ände som var glad att komma ner igen, Ut i trädgården och sket sedan in och upp i sin bur och drock stora timmerstockar :).

Acke stackaren har blivit halt :( IGEN tror inte det handlar om tassen utan armbågen, Hvilla han syster var ju kass i dem så det skulle ju inte förvåna mig om han skulle också ha det.

SUck jag som hade tänkt dra ner och köra agility med han på BK. Så det får bli galningen grimm i stället. Kan ju vara glad om jag slipper plocka ihoppa rästerna av banan när jag har tränat klart. :)

Annars idag är det Fredag, så jäkla skönt och vad som står i planerna är att jag ska plocka här och sedan blir det en lång promenad med hundarna. Tänkte börja röja i morgon som sagt..

Så får väll sätta igång nu.. Gahaa

Ha en trevlig dag idag.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0