Vilda hundar

Har nog sveriges vildades hundar.
Vi är precis hem kommna från en lång promenad med hundarna på hejden. Springa springa och åter springa är grimms ord. Han springer som en galning över allt. Dock försöker Acke och Sigge hänga med i farten, men de stannar gärna upp och bara ställer sig och tittar på dåren som flygger fram över allt.
Han är bara för söt i sitt täcka, som är lite för stort.

Just nu sitter jag här vid datorn med min kopp kaffe, kagge är iväg och handlar lite, jag bad han att släppa av mig innan då jag gärna vill ha denna lilla studen vid datorn och koppla av innan jag sticker och jobbar.
Har sovit en massa timmar i natt men det känns ändå som jag inte har sovit något. Huvudet har gått i  ett att tänka vad jag ska göra, planer på att köra två fluger i en smäll, en massa frågor som snurrar runder i skallen på en. Sedan att man får kraftiga host attacker hela tiden gör det inte bättre. Hostar så att jag blir rent tår ögd. Hjlp låt bara hostan försvinna.

Måste bara berätta att vi har en självmordsbenägen kanin plus elak.. Nej då hon är hur gullig som hälst. Men hon har tidigare knaprat lite på ljustake sladden och det med gav att när jag skulle trycka undan sladden så fick jag mig en sju jävel stöt av det. Sedan när vi städade i förra veckan till dem så fick hon skutta i köket. Och direkt fick hon ju syn på lamp sladden till fönstret. Helt klart bort där i 190. När jag tittade på henne och sa nej den rör jag inte tittade hon på mig, när jag vände bort blicken var hon snabb att knapra på den, när jag sedan gick bort för att dra ut sladden la hon sig ner rak lång, precis som att jag har inte rört den. Så det var bara att plcoka undan sladden. Sedan igår var hon ute i soffan, och då jag var helt inne i filmen passade hon på att tugga i sönder kagges morgonrocks arm som jag hade på mig. Tur är det inte så stort hål, så om man inte säger något så ser man inte det.

Nej nu ska jag titta vidare på nätet och sedan ska jag gå och göra mig i ordning innan jag sticker. Kagge ska väll även snart komma hem från byn.
Ha en trevlig dag








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0