Tävlingslicens, malmö internationella, RIP Staysy

Denna veckan har det hänt mycket. Mondagen började med på jobbet till lunch att jag fick ett sms från min vän johanna ring mig.
Då jag jobbade skrev jag det och fick bara en liten stund efter ett sms tillbaka. Staysy är riktigt dålig har bokat tid idag. Jag hamnade i schok och bara satt och tittade rakt fram, efter en liten stund ringde jag henne.
Jag var i sådan schok när jag pratade med henne och kom med alla lösningar som fanns. Jag tror inte igentligen vad jag sa.
Så sista passet på jobbet stod jag mäst och tittade rakt fram. Efter att både jag och kagge var hem komna begav vi oss mot malmö då vi skulle in och handla photopearls. Innan dess körde vi till revinge för att rasta hundarna och då skickade johanna till mig nu sover lilla staysy.
Då sprack det för mig och tårarna kom i massor. Så under den lilla promenaden med hundarna så grät jag hela tiden. Och tänkte på johanna och Staysy hela tiden.  

Efter promenaden körde vi in till malmö och jag fick mitt photopaerl. Men det var inte lätt att hitta värken packeringsplats eller affären. Efter malmö turen blev det hem och midda sedan somnade vi tidigt.

Åter till staysy.
Staysy var den specielaste hund jag har träffat. Kom i håg alldra första dagen uppe i värmland där det var johanna jag och eike som fick ha med våra hundar på introlägret då vi inte hade tillgång till att ta oss hem och hämta hundarna senare.
Kom ihåg att Staysy var så jäkla duktig då hon satt tyst i bilburen medans acke skrek som en galning.
Till en början umgicks inte johanna och jag så mycket men efter ett taga började vi umgås mer och det var då jag lärde känna den underbara tiken. Det sa med en gång klick mellan acke och staysy och de hade så jäkla roligt ihoppa. Att dra i ackes öron var det speciella mellan de två det kvittade om vi var på promenad i koppel eller att de var lösa för helt plötsligt klapp hon tag i ackes öra och drog lite.
Johanna och jag hade också knasiga saker för oss som att klä ut dem samt göra film på dem då de skulle hoppa ut genom fönstret eller bara sitta i soffan och dricka mjölk och äta foder. Ja bara hel tosiga saker som jag och johanna kunde komma på.
När man pratade med henne så vred hon på huvudet på sitt speciella sätt och hennes kloka ögon när man pratade med henne och tittade på henne.
Det finns bara en och det var du staysy. Det finns inga ord att beskriva dig, du var bara helt underbar.
Varje gång man var där så kom hon i full karriär vrålade som schäfrar gör och hoppade på en, ja ibland hände det att hon nockade till en ordentligt eller naffsade till en i örat. Men vad gör det :)

Vi kommer alltid att sakna dig Staysy. och acke hälsar en massa pussar till dig....

Annars under denna veckan har jag hostat och det har bara blivit värre och värre så igår blev jag hemma från jobbet. Klockan 14,15 hade jag tid hos doktorn. Jag hade en infektion i kroppen och bronkit men annars kry. Jag sa ett fler talgånger att jag har verkligen inte tid att vara sjuk.
Så jag fick min polmikort igen och en flaska hostmedecin som både dempar hostan och är slämlösande.
Så idag blev jag hemma också då jag har knappt sovit. Varranan timme har jag varit uppe då jag har haft sådana host attacker och var tvungen att dricka.
Så när jag ändå var hemma så passade jag på att städa till alla djuren.
Så nu innan när älskligne kom hem körde vi ut till revinge med hundarna så att de fick springa av sig.

Så nu innan har jag anmält acke till malmö internationella och beställt tävlings licenskort till grimm. Best att göra det nu innan jag har blivit arbetslös.
Acke ska bli stäld i mars och grimm ska tävla i april så två tävlingar har jag i allfall i framsikte nu.

Men nu ska jag ta fram bestick då älsklignen är och hämtar mat. Pizza blir det ikväll. Annars blir det lungt och bara tittande på tv och en kopp te. Handlade ju så klart en stor godis påse innan som också ska smaskas upp.
Längtar så tills jag har blivit frisk så jag kan komma ingång och träna med både hundarna och med mig själv.

Ha det NiCe



Kommentarer
Postat av: Johanna

naaw va fint skrivit cass. Tusen tack. Staysy var verkligen en unik hund. Kommer aldrig att glömma dej.

Kommer att sakna henne för evigt.

Kram Johanna

2010-02-16 @ 13:19:15
URL: http://dogknowledge.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0