Snälla snö kan du inte förrsvinna nu

Jag är så trött på all snö, nu vill jag ha våren här. Det är riktigt tråkigt att man måste bylta på sig 500kg klädder bara för att gå ut.
Idag har jag fått mycket gjort här, dock sa kagge till mig idag att jag stressar fruktan svärt mycket. Men jag vill vara klar med allt till tolv och bara sätta mig ner och koppla av. Så när vi städade till ninnisarna idag så stannade han upp när alla burarna var tömda med att sätta sig ner och dricka kaffe, jag skuttade fram och tillbaka hela tiden. hehe..
Så nu är vi precis hem komna från revinge med en lång promenad med hundarna. Gud vad jag älskar att se mina hundar springa som galningar och sträcka ut vart ända muskel i hella kroppen. Och bara se hur lyckliga de är. Dock är Acke en fet knopp och när han väl springer tycker han att han är super snabb. Han springer ungefär 30 meter ifrån mig när jag kallar på sigge eller grimm så kommer han i full karriär och hoppar rakt på en och ska ha godis. På runder heter han inte Acke längre han heter Godis ^^..

Fredag i morgon, underbart. Måste säga att man är rätt knäpp igentligen. Man längtar till man slutar förr dagen, man längtar till helgen kommer. Men man längtar absolut inte till förretaget läggs ner. HALLÅ säger jag bara.. Man är ju riktigt knäpp och jag är inte den ände som tänker så.

Annars har jag en massa planer som snurrar i huvudet på mig. Så många så att jag vill bara sätta alla i värk, men det är lite svårt då jag måste vänta lite med allt.
Det gäller både hundarna, mig själv och huset.
Designa kan jag säga att det är en sak som jag har haft i huvudet nu, då jag och min arbetskamrat snackade om det igår. Och jag som älskar att täckna kan ju teckna något riktigt fräkt på väggarna.. Varför har jag inte tänkt på det innan. Så sovrummet har jag redan planerat vad jag ska göra med. Så nu ska jag bara få fram vad jag ska ha och sedan är det färg som gäller och sedan ja tiden att sätta igång med det hela.
Dock vill jag ju inte göra det i varje rum i hela huset, den kan ju blir riktigt lång tråkigt. Men iallfall i några av rummen.
Sedan idag såg jag gud vad både kaninerna och hundaran har pajat här hemma. Men så är det säger jag bara när man har djur. Det får man absolut räckna med att man kan inte ha kliniskt rent och att saker och ting går i sönder. Men nu upptäckte jag i vardags rummet att sigge har dragit av tappet. Inte meningen alls från hans sidan, men när det är dags för mat så hoppar han upp med tassarna på väggen och det har med get att han har dragit av tappet i hörnan. Sedan har jag ju gult så det syns ju så fruktansvärt mycket. Även när det har varit skitigt ute och de kommer int ryster sig så har det blivit bruna fläckar på tappeterna.
Så när jag väll kommer göra vid vardags rummet så kommer det att bli i mörka färg. För att ha det ljust det äringen idee...

Nej nu ska jag gå och göra mig i ordning, segt att man slutar sent i morgon, men när jag har slutat så ska jag göra hasselbakspotatis med bea. Hmmm sedan har jag älg färs, Men jag tycker ju att älg färs kan man ju inte kombinera med bea. Eller hur? Hmm kanske får skita i minna hasselbaks potatis.

Nej ush nu har klockan sprungit iväg...

Ha det NiCe


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0