Lugn dag idag med hundträning och hundbus

Hostan jag har gör mig mer än galen. Det är bra i mellan åt, och helt plötsligt får jag en sådan host attack så att jag knappt kan andas.
Dagen har varit relativt lung. För det mästa har jag nog varit trött och gnällig, och vara ute och röja är ingen idee när man har feber.
Men det har i allfall blivit hundträning idag. Känns skönt att jag har fått licensen bestäld, så jag kan komma ut och tävla.
Men iallfall med grimm blev det fot possition träning. Då vi inte har tränat på ett bra taga så såg det för det mesta halvdant ut. Finns en massa som vi måste jobba på. Han måste har mer enegie att ge, fast han ändå har en massa. Men han halkar gärna efter. Men annars ser det helt OK ut. Men det är det vi får jobba på.
Körde även lite sitt och ligg. Grimm har fått in i sitt lilla huvud något dumt och det är att skälla när han lägger sig och när han sätter sig. Och det stör mig barra så mycket. Så det måste vi också jobba bort. Galna hund säger jag bara.
Så klart blev det ju även lite freestyle som han ju älskar över allt annat. Så det blev ett nytt moment rulla och så blev det att stå på framtassarna. Han är bara så söt lille grimm när han är mer än galen hehe..

Nej nu ska jag göra vid semlorna sedan ska vi bort och äta semla hos mina föräldrar.

Ha det NiCe


Man kan kissa samtidigt som man leker med bollen







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0