Här kommer vi 2010

Ja det var ett taga sedan jag bloggade sist, ja om man ska vara riktigt rolig så var det ju förra året. Den 22 december.
Julen var kanon, fick en massa julklappar, en tröja eller ja kagge och jag fick lika dana tröjor, ett par skor en väska mm.. Och en massa mat som man tryckte i sig. Ush säger jag bara till all denna jul mat alltså. Så nu underjul har man väll allt lagt på sig ett par kilo.
Dagarna i mellan har varit lugna men stora promenader med hundarna varje dag i revinge.
Men dagens hundägare skrämmer en alltså. Springer bokstavligen och jagar en med sin hund och vill att de skall leka. Sedan att deras hund vissar alla tänder och har svansen så högt det bara går och inte bara det utan av samma kön, ja det är ju en annan femma.

Nyår spänderade vi här hemma själva, vi hade även mammas hund pappy, till en början var han skit jobbig då han skulle vara med alla hundarna, men sedan lugnade han ner sig.
Vid själva 12 slaget så tog sigge det med en nya salt och då det var pappys första nyår så han fick vara tillsammans med sigge. Pappy var inte rädd man han gillade ju inte ljudet, och prang lite runder. 
Sedan var det verkligen härligt att se sigge. Han gick bort till Pappy och puffade på han och bjöd in till lek, precis som att han sa du vännen, lek med mig i stället de smällarna där ute är inget att bry sig om. ^^ Så gulligt.
Acke tar det verkligen bättre och bättre för varje år måste jag säga, man såg på han att han tyckte det var obehagligt, men inte som innan att han har flåsat. Kan en hund bli skott fast efter att ha varit skott rädd? :)

Sedan idag begav jag mig ut på vägarna med sigge. Och jag lovar att jag ångrade mig att jag hade kört en bit, as halt verkligen, kan ju säga att jag var inte populär bland bilarna. på en 100 väg körde jag i 70, men vad gör man när däcken inte är dem bästa som är på. 
Men när jag väl var framme i malmö blev det en baguet hos johanna och en kopp kaffe och så babblade vi en massa. ^^ Var verkligen skit länge sedan vi träffades sist.. Tyvärr blev det inte så länge då jag knappt var där i två timmar innan jag begav mig hemmåt igen innan det blev mörkt och sedan vista jag ju inte hur vädret skulle bli. 

Nu till nyårslöfte och förra året. Vad det bra, dåligt vad gjorde jag

2009
Kan ju säga att 2009 var bara skit alltså, lika dåligt som 2008 då min mormor gick bort. 
Men det finns ju något possetivt som att vi var i tyskland i aug och det var verkligen skoj, en massa god mat, en massa hundar..  Ja ush nej jag vill inte skriva mer om 2009.. Finns inte så mycket skoj om det året, mäst negativa saker. 

2010
Är ett år som det jäklar i det ska bli förändrignar och det ska se ljust ut, jag ser faktist framimot detta år.
löfte har jag ju så klart gätt och mål. 

LK1 -- Med Grimm
Officiell utställning -- med Acke
Spåra vilt spår -- Minst en gång i veckan med Acke och Grimm
Person spår -- Med sigge mellan 2-4 dagar i veckan
Träna --  Minst 3 dagar i veckan

Ja sedan har jag en massa andra uppskrivna. Men mitt mål som sagt är att komma någon stanns med mina gossar detta året inom hundvärlden. 
Så undertiden jag tränar in LK1 så måste jag beställa ett licenskort på grimm så att han kan tävla. 
Officiella utställningen blir malmö internationella utställning. 

Kan ju skriva upp de andra målen en annan dag som jag också har. 

Men nu ska jag killa och göra mig i ordning för att gå och lägga mig. Dags att jobba i morgon ^^ gäsp ^^

Ha det NiCe



 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0