Kanin Freestyle

Det låter väll konstigt. :) Men det är något som jag ska börja med me mina små sötnosar. Då jag är väldigt intresserad av kaniner och vet att de måste stimuleras precis som andra djur.
Jag har bara för ett taga sedan köpt en aktiverings boll till mina dunbollar som de tycker är jätte rolig. De kan hålla på med den i en bra stund innan de får ut något godis.
Och som förr Baffy som är ett matfrak så ger hon inte upp i första taget.


Vist ser det för härligt ut med denna lilla kaninen Eddy, så duktig han är.


Grymt duktig tjej som tränar kaniner.

Jag kommer också att använda mig av klickers under min träning med dem, men först måste jag införskaffa mig en ny klickers då de jag har låter riktigt högt. Har redan sätt en i djuraffären. Så nu i veckan får jag in och köppa en sådan.

Tittade även igenom gammla kort som jag har lagt över på CD uppe från värland eller ja under de senaste åren. Gud vad glad jag är att jag har tagit så många kort. Minnen. Måste skicka iväg dem så jag kan sätta in dem i fotoalbum.
Men under tiden jag satt och tittade igeom dem så tänkte jag att jag ska skicka bilder till dem som är med på korten. Så får fråga om de vill ha några kort sedan är det bara att sätta igång och  skicka dem.

Hittade även kort på min underbara golliat som jag skaffade uppe i värmland. Det var verkligen inte en kanin utan mer en hund. Han bodde som en hund med. Under dagarna när jag var i skolan så hade han lägenheten för sig själv, och när man kom hem från skolan så kunde han mycket väl sitta på soff kanten och vänta på en. Där efter racade han iväg i ful fart med glädje skutt rakt upp i luften.
Ush vad jag saknar han. Varför jag inte har han kvar är på grund att mina föräldrar kom upp och hälsade på och en dag när jag var i skolan så körde de och lämnade tillbaka han i djuraffären. :(.. Jävligt gjort. De tyckte att det räckte med Acke och Harly att konka med upp till värmland och hem igen.
Hmm det var inte dem som bar på allt det var ju jag.





Annars idag har det varit lungt, vaknade och mådde inte alls bra. ont i bröskorgen av hostan. Men efter att gjort mig i ordning blev jag piggare. När jag hade dammsugat över med damsugaren så hoppade vi in i bilen och körde till revinge med hundarna. Idag blev de verkligen trötta precis som kagge och jag. Att plummsa i den höga snön gör en trött. Under hela rundan gick vi och väntade på att sigge skulle skita och tillsist gjorde han det. Är ju rädd att han skulle ha fått förstoppning efter att ha ätit upp leksaken, men det var ingen fara.

Så nu när vi kom hem så fick de varsin kokt knorre som slank ner snabbar än en skekund. Så nu ligger de och sover lite över allt.
Tänkte att jag skulle klippa Grimms klor nu innan jag sticker och jobbar.¨
Snart är stallet klart där ute, nu är det i allfall tät. Härligt ^^ Ska bli så jävla roligt när det. Så nu får man börja titta sig runt efter gårdar till hundarna.

Nu ska jag plocka i ordning det sista och sedan bege mig till jobbet.

Ha det Nice

Kommentarer
Postat av: ღ Rebecca

Tycker du kan bli frisk snart så du kan följa med mig till gymmet ;)

2010-02-16 @ 09:08:01
URL: http://www.rebeccanilsson.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0