MVC idag!

Sitter här med min kopp kaffe och macka, eller ja mackan är upp äten tillsammans med Grimm. Tog en tugga på mackan och kände ett fruktansvärt illamående. Så det blev att grimm fick mackan i stället.

Vaknade idag när älsklingen skulle köra och jobba men gick och la mig igen, och lyckades somna om ganska hårt också. Så han väkte mig klockan halv nio och berättade att det skulle vara månförmörkelse. Så skuttade ner slängde mer ved i pannan sedan skuttade jag ut med Acke för att se, men vad jag tror så hände allting bakom skogen. Så det blev in igen och sedan ut med resten av hundarna.

Idag ska vi vara på MVC klockan 11. Ska bli spännande och intressant att se vad som händer, det skulle mätas, vägas och höras och så skulle det tas prover. Har fortfarande inte kommit på några fråger. Innan var jag full av dem men nu värkar det som att de försvunna.

Får göra som Joakim han var lika tom på fråger igår som jag så förhoppnings vis kommer allt när man väl sitter där.

Efter MVC idag blir det hem och då måste jag verkligen ta ett ryck här hemma. Igår var det absolut inte min dag och det spännderade jag med att sova 3 timmar på soffan. Inget bra alls märkte jag när jag skulle lägga mig på kvällen sedan. Fötterna var varma hela jag var varm så jag la i över 3 timmar och rullade runder i sängen.
Sedan en liten buse i magen som håller på med karate på hög nivå gör det inte bättre när man ska sova, :) men det är verkligen en helt underbar kännsla att känna den lille sparka inne i magen. Kan man inte få behålla det för alltid. ^^

Ska laga fläsk pannkaka till kvälls mat i ikväll till oss. Var ett taga sedan dess. Är så underbart gott för det var verkligen länge sedan man åt lagad mat alltså husmanskost. Blev ju inte så mycket av det när vi bode i det andra huset, då vi hade packat ner all utrustning.

Jag får väll allt hoppa i kläder nu och leta fram lite papper innan pappsen kommer hem och hämtar mig, lillen och Bozz.

Blir en uppdatering senare idag hur det har gått idag.

 

 

Nu är bebisen lite drygt 35 cm lång från topp till tå och väger strax över 760 gram. Ögonen kommer att börja öppnas kring den här tiden och mot slutet av sjunde månaden kommer reaktionerna på ljud att mogna, eftersom hörselnerverna är mer utvecklade då. Bebisen fortsätter att ta små "andetag" som träning inför livet utanför, även om den än så länge andas fostervatten istället för luft.

Nu växer bebisen snabbt och hjärnan utvecklas i intensiv takt. Detta gör att ditt näringsintag är viktigt. Fortsätt äta en välbalanserad kost med mycket grönsaker och fullkornspordukter. Fiberrik mat, som fullkornsprodukter, linser och råris innehåller mycket B-vitaminer och hjälper till att förebygga förstoppning.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0