MVC besöket

Då var man hem kommen för länge sedan från MVC.
Skit skoj var det att vara där idag, jag hade en annan barn morska idag då min hade semester. Men nu har jag bokat in tider ända fram till April så att nu ska jag inte behöva jaga runder på min barnmorska.

Jo hur såg det ut idag.

Grav vecka: 26+3
Blod tryck på mig: 115/70
Min vikt: 72 Kg
SFmått: 25
Barnets hjärta: 134

Allting såg verkligen kanon bra ut och det var precis som det skulle. Barn morskan hittade den lille med en ända gång och vi fick höra hjärtat. Både Joakim och jag hade ett stort leende på läpparna, helt fantastiskt var det att höra det lilla hjärtat. Men gud vad det slår fort för att vara en sådan liten person där inne. :)
En massa fråger ploppade upp i huvudet på mig när jag satt där och det var jag riktigt glad för. Det jag var mäst orolig över var att jag har inte gått upp i vikt på två veckor men vad barn morskan sa så ska det vara helt normalt. Så det var skönt att höra.
Var så skoj för att precis innan hon började lyssna på hjärtat så var det lungt i magen, men så fort hon hade satt micen mot magen så blev det full rulle där inne och jag slängde ett öga på magen och såg hur den hoppade.
Hon väckte den lille vildningen där inne.

Så efter MVC besöket så bar det hemmåt igen. så blev det att plocka och dona här hemma. Har inte städat på två dagar så kan säga att det behövdes verkligen dammsugas över.

Så nu har jag precis kommit ur duschen och jag måste verkligen berätta en sak. Grimm slår alla rekord när det gäller värme.
Oki han är redan knäpp med att han älskar att klippa klorna. de måste dock inte vara många hundar som tycker om det. Men när jag står där och duschar och sedan ska tvåla mig, vem kommer inte och ställer sig i strålen och hänger med huvudet och riktigt njuter av det varma vattnet. Knäpp skalla sa jag till han men han fick stå där en liten stund och njuta av värmen hade inte hjärta att dra bort han därifrån :)

Så nu väntar jag på att älsklingen ska komma hem från jobbet så att jag kan börja med middagen, men kan nog snart redan börja med den. Inte så mycket man behöver göra när man gör fläskpannkaka.

Ha det NiCe

Kommentarer
Postat av: Pernilla

Usch ja jag hoppas oxå att vi blir friska till julafton...

Tack så mkt, ska bli kul:)

Visste ni om det e en pojke eller flicka ni ska ha?

Jag tror pojke, verkar så på hjärtslagen iallfall;P

Kram

2010-12-22 @ 14:23:59
URL: http://mammastheo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0