Ingen sömn

Det har inte blivit många timmars sömna i natt. Började med att det var en aning varmt i sov rummet när vi la oss och sedan var jag nog inte allt så trött.
Låg och vred och vände på mig och trodde att jag skulle koka upp. Där efter vaknar jag mitt i natten med halsbränna och varma fötter. Så jag går upp tar halsbränne tabbleter och sticker fötterna i snön sedan la jag mig igen. Vaknar vi halv sju att älsklingen är vaken och på klädd och berättar att han inte börjar förrens klockan 8. så han undrade om det gick bra om han tittade lite på datorn och drack kaffe medans jag la bredvid. Klart sa jag. Så hansatt där och jag la där och möss. Han höll handen på magen och fick känna de sega rörelserna som nu den lille har börjat med. Tror att det var en rumpa eller huvud som trycktes ut.

Sedan nu har jag äntligen kommit upp, halvt medvetslös känns det som men hundarna är rastade och matade och jag själv har fått mat i magen och sitter här med min goda kaffe kopp i handen.

Så fort jag har myst klart här vid datorn ska jag kopiera upp mina betyg och fixa lite med papper innan älsklingen kommer och hämtar mig för att köra mig till Lärcenter som jag sedan ska sitta halva dagen på. Kanske har turen att jag får gå tidigare. Hoppas verkligen de.

Måste verkligen ta tag i papperna här hemma, nu är de verkligen över allt och ingen stanns, hela ovanvåningens golv består av pappor och pärmar nu då jag letade efter ett litet vesit kort. Men det la inte änns där jag trodde jag hade lagt det. Måste kolla igenom alla de andra låderna som står upp brutna med om där är något som vi behöver annars kan man bara slå ihoppa dem och slänga in dem i gadrobben. Men alla papperna är verkligen AO.

Satt och läste om djurskötareutbildningen i Skara som jag ska börja läsa förmodligen 2012 lånt tid framåt. fan vad skoj det värkar. Kan knappt bärjar mig, men har ju två ämnen som behövs fixas till för att kunna läsa det. Men längtar tok mycket. Sedan nu i Juni är det ju Freestyle utbildningen took längtar tills det med. 2011 har många saker som man ser framitmot. Mäst är det i MARS då våra liv kommer förändras en aning :) UNDERBART.

Grimm gav oss verkligen et gott skratt igår eller vi skrattade så att vi inte fick luft. Han la i ena förtöljen och sov. Snyggare får man bli, ögonen var halv öppna han liknade verkligen en gul grizlybjörn i huvudet, benen ryckte och snarkade gjorde han det med. Tillslut börjar tungan glida ut. Vi försökte verkligen skratta tyst men det var svårt, tillsist vaknar han till och tittar på oss och drar in tungan precis som att oj hur fan såg jag ut, såg ni mig eller. :) Underbara tokiga Amstaff hund :) Finns ingen tokigare ras på denna jord en Amstaff de har allt möjlig konstiga saker för sig.

Är träningen sugen till max men kan ju bara träna sigge ute. Men får göra upp ett litet pogram i lydnad till han som jag kan pilla med. Grimm ska jag börja lära in trix på och Acke är nu pansionnerad. När han var ute i snön i helgen och sprang så lyckades han sträcka bakdelen och skrek som en galning. Lite massage så gick det över men han blev allt stel i enna benet. Så Agility på skoj får det blir för han.
För Lotuz, Bozz och Hekla står det jakt. Mycket eftersöks träning med Bozz, Hekla ska börja jaga och Lotuz ska in till veterinären och kolla upp vad det är för fel på han.
Han har magrat av och vill inte äta riktigt längre. Tror det kan vara socker sjukan eller dolt njurfel då han dricker mycket. Men det har han gjort under hela sitt liv men bäst att kolla det.

Så det blir veterinären för han, Acke och Sigge. Frisk intygg på sigge och Acke och så ska jag kolla vad det börja komma för knuta på hans lår.
Mycket utgifter men vad gör man inte för sina små hjärtan.

Är fortfarande arg på Photoshop då jag inte kan ladda upp min nua logga på bloggen. Skit störrigt. Så får väll försöka idag med. Drygt när man har suttit och gjort så mycket och så fungerar skiten inte. Nej får allt handla in ett photoshops pogram.

Nej nu får jag allt hoppa i klädder, diska och städa över och kopiera papper så det är klart till älsklingen kommer hem, men det blev ett långt blogg inlägg så här på morgonen. Kände mig kanske lite skriv sjuk :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0