Här kommer en liten uppdatering på vad som har hänt

Ja den första november flyttade vi till ett annat hus så länge. vi hade fåt låne löfte på banken till ett hus och väntade bara på att få till trädde till det. Lite snack var det om att vi skulle få det i Feb 2011 men det ändrades när vi skrev papperna och det visade sig att vi skulle få komma till det redan den 15 december.

så vi har bot ute i en stuga på landet. Tusen tack ska elin och johan ha för att vi fick hyra det och ha tak över huvudet. det är verkligen guld värt.
Internet skulle vi igentligen få ut till huset, men när jag ringde i okt till telia och sa adressen så hade den idioten som jag pratat med skrivit fel och det kom inte. Sedan fick vi ett sms att det dkulle komma internet till huset den 8 december och då hade vi nyligen fått reda på att vi skulle få till träde till huset den 9 december. så det var bara att ringa till telia och flytta det ut till huset som vi har köpt.
De sa att internet skulle komma ut till huset den 9 dec samma dag som vi skrev papperna.. kanon tänkte vi så när vi hade skrivit på papperna och blivit hus ägare så åker vi ut med moden och datorer men det var inget internet som fungerade. SUCk säger vi båda men vi tog en härlig promenad i huset.
Ringde till telia gjorde vi och när jag pratade med dem tidigare underdagen sa tjejen som jag pratade med att internetet skulle komma under dagen.
När vi sedan ringer och säger att det inte fungerar, då säger de till oss att internetet har markulerats på grund av att de ringde och berättade att det var lägre hastighet och vi hade inte ringt tillbaka och meddelat att vi ändå skulle ha internet.

Så nu förra lördagen så började vi flytta in. Joakim stack iväg tidigt på morgonen och hämtade upp sin kompis matin och sin bror som hjälpte att flytta saker som vi hade hemma hos hans föräldrar så längde. När de sedan hade fått allt därifrån så åkte de ut till mig i huset där jag hade spännderat dagen åt att packa ihoppa, städa mm.. fler saker förrsvann och tillsist var det bara 3 kaniner 3 hundar och jag kvar lite små saker som vi kom överens om att vi skulle hämta när vi städade.
Så joakim hämtade mig och sedan körde han och lämnade mig i huset. SKÖNT fast det fanns kartonger över allt i huset. Det var inte mycket plats kan jag säga.
Men efter att Joakim kom hem igen så åt vi sedan började han skruva ihoppa sängen som vi hade fått i inflyttnings present av mina föräldrar.
jag började små plocka på nedanvåningen här och där.
Men kan säga att man stod med en sak i handen och sedan tittade man på en annan sak. Verkligen inte var man skulle börja.
Men ik med jag hade hållit på så mycket under dagen värkte rygg, mage ja allt verkligen..
Så satt på madrassen på golver med acke och tittade på joakim när han skruvade ihoppa sängen.
När den äntligen var klar kröp vi ner.

Söndags morgonen vaknade jag mycket tidigare än jocke och stack ut med hundarna. Åt frukost och sedan så satte jag igång och packa upp. Mer och mer förrsvann sedan stack joakim hem och hämtade sitt vapen skåp som hans pappa och han körde hit.
det blev inte mycket mer gjort den dagen men många kartonger har jag plockat undan. så veckan ha spännderats åt att packa och plocka. tvätta mm...

Trivs verkligen kanon bra här ute och det gör acke med. Hunden som är den suraste av alla våra hundar är nu den gladaste. Härligt att se. Sedan har vi en underbara natur med massa vilt runt om kring oss också. härom dagen hade vi en liten bock som stod och betade ute på infarten och sedan enna dagen hade vi en liten get som stod 10 meter ifrån fönstret. Jätte mysigt...

mer har väll inte hänt. Har mäst väntat på internet gått runt och pysslat och haft mig i huset. Igenltigen har jag haft skit tråkigt. Men jag har fått dagarna att röra sig och nu när man tänker efter känns det verkligen otroligt att tiden har gått så fort.

Så nu håller vi på i vårt nya hus. Joakim har ju inte hunnit känna efter lika mycket som jag då jag går hemma. Men nu är äntligen helgen här så nu får han känna på att vara hemma lite.

Magen växer och det är full rörelse hela tiden. det är så mycket rörelse så att jag inte ibland inte tänker på att den håller på att sparka hela tiden. Jag hari nte vägt mig på över en vecka så vet inte vad min vikt ligger på.

Men Angelica sa till mig att jag var jätte stor. Jag upptcäkte det själv härom kvällen när jag stod i spegelen och tittade magen har verkligen blivit jätte stor. har ju inte haft någon spegel innan att titta in som jag kan se hela mig själv i.

Någon ny blogg vet jag ej om det blir då photshop inte fungerar som det ska. Men hemsidan ska jag nu försöka få klar.
Sedan har vi massor med kartonger att plocka upp saker som ska ställas i ordning och tavlor som ska spikas upp. Sedan ska vi sätta igång med lillens rum också så vi får upp barn tappet där. eller om vi väntar tills den lille har kommit för den kommer ju inte sova där den första tiden... Den kommer nog inte alls sova där. Den lille får sova hos oss :)

Nej nu ska jag allt lägga mig men en ny uppdatering kommer i morgon


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0