God Jul

Tänkte att jag skulle sitta här lungt och fint och blogga lite innan man sätter igång och fara runder för att göra i ordning sig innan vi åker till Joakims föräldrar och firar jul.

Första gången i hela mitt liv jag inte firar jul tillsammans med mina föräldrar. Det har jag gjort i 23 år.
Morgon för mig började inte kanon bra diekt. Vaknade för det första alldeles för sent, ramlar nästan ute när jag rastar hundarna. Gör frukost till mig själv och lyckad välta kaffe koppen och spilla kaffe över hela bordet.
Då blir man en aning trött på sig själv.

Är lite ledsen på mig själv, har inte in handlat någon jul klapp till hundarna detta året. Det är första gången, men som jag sa  till Joakim så handlar vi det i mellan dagara till dem och då får det bli köttiga märgben som de kan ligga och smaska i sig.

Igår höll jag igång hela dagen, städade, plockade bakade små franska och kladd kaka. När sedan älsklingen kom hem hade han jul klapp med sig. En riktigt fin ljushållare bild kommer här under. Där efter blev det att vi gjorde i ordning jul skinkan och älg stekar, kokade potats och där efter kom Merethe, Martin och deras två barn samt pärra hit.
Det blev dog mat och binglotto under kvällen super trevligt verkligen.
Fick även inflyttnings present, en kalender med Oliver jätte fin, en chokelad ask och glas. Vi behövde verkligen glas.
Så det var en mycket trevlig och mysig kväll med en massa bäbis prat :)

Joakim hittade även min sladd mellan mobilen och datorn som jag har letat som en tok efter. Jag hade på något vis lyckats snurrat in den med en annan sladd. Så nu har jag äntligen kunnat lägga över bilderna som jag tagit på datorn.

Nu får jag allt hoppa i kläder och göra mig i ordning så att vi inte står här i sista sekunden .

Ha det Nice
Och en riktigt God jul


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0