Får se hur det blir

Riktigt morgon seg var jag idag och jag har inte hunnit blogga förrens nu.
Vaknade i morse men orkade inte gå upp, men skuttade upp en timme senare för att slänga in ny ved i pannan sedan gick jag och la mig och drog mig en halv timme innnan jag skuttade upp igen och ut med hundarna.

Sedan blev det att jag käkade frukost och plockade innan jag gjorde mig i ordning för att åka in till Lärcenter i stan på möte.
Det är ju så att de vill ha ut mig på praktik nu. Vet inte hur jag ska göra då jag har foglossning och vet ej om jag ska sitta, ligga eller stå. Inget av de kan jag göra gör länge. Men pratade med dem på Lärcenter och vi kom fram till att jag förmodligen ska sätta igång att studera. För det är något som jag kan komma överens med läraren hur vi ska lägga upp det samt att det kanske är något jag kan göra sedan när den lille kommer.

Det är ju Skara djursjukvårdsutbildning som jag vill börja med. Men innan var det ett ämne som jag fattades.
Sådan tur satte jag mig ner och började söka lite och då visade det sig att det inte ens heter djursjukvårdsutbildning längre utan det heter djurskötare utbildning och att det nu var vist lite fler ämne som jag fattades.

Då jag har mycket erfarenhet med djur i min bakgrund både jobbat, praktiserat så känner jag att det inte är lön att praktiserar igen när jag vet vad det handlar om utan det är ju bättre att sätta sig ner och studera upp de ämne jag behöver för att sedan kunna sätta igång och studera i skara när den lille har blivit större och föräldra ledigheten är slut. Så kvällen har jag till ägnat att maila hit och dit plus att sitta och läsa.
Så nu väntar jag bara på svar.....

annars å var min dag inte efter att jag hade varit på möte, först skulle jag få eld i pannan men det ville inte som jag så det blev ingen eld. Sedan skulle jag dammsuga och då lyckas jag spränga dammsugarepåsen som inte ens var full. och när man har hormoner som flyger över allt så slutade det med att jag satt och grät på en stol i köket. Helt totalt körd i huvudet kände jag mig efter att jag hade tjutit klart :)

Efter det satta jag igång med maten. Gjorde pannbiffar med potatis och älsklingen gjode sås. Första gången jag gjorde pannbiffar och de blev lyckade. Tackar min mamma för receptet. Kanon goda, nu när man har prövat på det en gång kan man göra det föer gånger för nu vågar man vara lite tuffare med kryddor och allt.
Sedan har det blivit tre maskiner tvätt tvättat så det känns bra, nu ska det bara torkas så att man kan styka det lägga in det och så får man det ur vägen.

I morgon blir det städning hela dagen för på kvällen får vi besök. matplaner har jag inte kommit fram till än. vet inte om kräftor och jul mat kommer så bra i hoppa.. Det är Älsklingens planer :) Får se om jag kan komma på något annat som man kan laga. kräftor som för rätt kan man ha men sedan någon midda i stället för jul mat.
Inte klokt att det är julafon redan. Tiden har verkligen sprungit iväg.

Julen firas här uppe tillsammans med Joakims familj. Ska verkligen bli jätte trevligt.
första julen jag inte firar tillsammans med min familj nere i skåne. Så det kommer väll kännas konstigt att inte ha dem runt omkring mig. specielt denise och Sofia.

Men nu ska jag hänga upp den sista maskinen tvätt så att man sedan kan lägga sig.
stackaren Jocke får inte mycket sömn.

Ha det NiCe


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0