Tysklands resan

Då tänkte jag att jag skulle berätta hur våra dagar har varit nere i Tyskland, men tänkte först berätta hur dagen har varit.
Jobbade första dagen idag efter att ha varit ledig ett par dagar. Kändes jätte skönt att vara tillbaka igen. Efter jobbet blev det direkt hem och vinka av kagge, sedan tog jag hundarna på promenad och städade över huset.
Sedan har jag suttit och tittat igenom bilderna och så blev det ett tränings pass med grimm.
Tränade kontakt övningar och han har redan fått klem med att sätta sig framför, till och med när jag vänder ryggen i mot så kommer han och sätter sig framför. Duktig killa jag har.
Dock har han varit en aning låg nu sedan han kom hem.
Han har förmodligen skadat svansen när kagge hämtade han i mondags kväll. Han vart så glad och small svansen rakt in i klickersen. STACKAREN :(
Men om ett par dagar lär det väll vara bra med svansen igen annars blir det veterinären.
Så nu ska jag bertätta om resan.

DAG 1
Onsdag: Efter att varit och lämnat sigge i malmö hos johanna och Grimm på panssionatet så väntade vi på att klockan skulle bli sju och vi skulle bege oss iväg. Kändes otroligt hårt att säga hejdå till acke, men det var bara att torka bort tårarna innan jag gick ut. 
Första stoppet blev på MC donalds i staffanstorp där vi käkade midda. Sedan satte vi oss i bilarna igen. Killarna i enna bilen och tjejerna i andra bilen. 
Somnade till ett ex antal gånger på resan igenom danmark. Men de stunder jag vart vaken skrattades och shoades det i bilen. Marie-lousie och hennes mamma + jag måsta ha sveriges sjukaste humor :) 
Vid tolv tiden nådde vi båten som gick över till Tyskland. Kagge och jag promenerade in affärern där och handlade godis, gud blev så gottis sugen. När båten väl nådde fram till tyskland så skuttade vi glatt in i bilarna och sedan var det väll bara 80 mil kvar att köra nere till Ulm. 
DAG 2
Torsdags natt: Vi körde hela natten några stopp blev det längs vägen då vi var tvugna att skutta in på toa. Men största delen vart det att bara sova. Kagge sov hela resan igenom. 
Sedan passade det inte för det enna att åka mer i vår bil Hmmm säger jag bara. Och kent hoppade in i vår bil.
När klockan vart närmare halv elva hade vi nått fram till Ulm och vi skuttade ut ur bilen. Dock var killarnas bil en bra bit senare än oss. Då de inte körde i den hastihet som skulle.. Har mina saker att vara irriterad över precis som oss alla andra. 
Vi hämtade nyklarna och shekade in och sedan begav vi oss upp på våra rum. Otroligt fina rum var det med badkar tv och bar. Jätte mysigt. Där efter sov vi o två timmar innan vi begav oss upp till stadium där biljeterna såldes. Dock blev det en aning missförstånd mellan oss. Efter att kagge och jag hade vaknat och knakat på alla dörrar så vart det ingen som öppnade. Så vi begav oss iväg, men det visade sig att de sov så pass hårt att de inte hade hört oss. Väll nere på stadium var det redan fult med schäfer hundar, ja över allt. Stora som små. Var skoj att titta på dem. Så vi köpte våra biljeter och tittade igenom stånden som fanns där sedan begav vi oss tillbaka till hotelet. När vi kom till bara tog alla Wisebear och sedan bagav vi oss iväg till en kina resturan där vi åt en otroligt god midda. 
Efter det blev det en bear till och sedan begav vi oss upp till rummen. Kagge och jag tog ett skönt bad. Gud vad jag saknar ett bad kar, sedan kröp vi ner och sov som små grisar. :)

 




Dag 3
Fredag: Upp tidigt var vi och efter en god frukost begav vi oss bort till arenan. En bra bit innan vi hade nått fram hörde man hund skall. Denna dagen vart det bara Modeprov för tikarna och hanarna. Jätte skoj att se och det roligaste var att se de gråa schäfrarna. De verkligen bjöd på underhålning. Det är kul att se en grå schäfer jobba.
Där stannade vi nästan hela dagen. Lite paus blev det i mellan åt då rumpan ömmade av att sitta på sten läktaren men efter att en regn skur hade dragit över så hamnade vi på läktaren i stället. Där råkade jag somna till och då roade magnus och marie louise sig åt att petta med en penna på mig. :) he he
Vi stannde inte där hela dagen utan när klockan började närma sig 5 så begav vi oss till affären och sedan letade jag o marie lousie efter en bankomat och på vägen hem red vi på sten lejon. Kort finns på det men jag har ej fått dem än.
Väl hemma samlades alla och vi skulle ut och titta efter resturang. Stoppet blev tillsist på en mysig resturan där de bjöds på dricka och bröd. Sallade och midda som smakade gott i magen. Efter det begav vi oss hemmåt igen till hotelet och så blev det bear igen. :)

  
 
DAG 3
Lördag: Upptidigt som de andra dagarna men dock lite mer sov morgon. En god frukost och sedan begav vi oss till stadium. Då vart det avelsgruppen. hanen först och sedan dess av kommer. Fina hundar var det.
det blev även en massa promenerande nere bland stånden och jag köpte mig två t-shirts. En med Acke på och en med amstaff på.
Tyvärr stannade vi inte tills den största gruppen som kom in, där det var något på 90 hundar.
När vi hade nått hem till hotelet så tog jag mig ett varmt och skönt bad, medans jag vänstade på att de andra skulle komma till baka från arenan.
Efter ett skönt bad så gick vi alle sammans ner till det snea huset. Lovar att lägga upp kortet på det. I tyskland är de inte så noga på att de är rakt. :) Efter det begav vi oss till en resturang. Där serverades en god midda. Och Hundcochen från tv4 plus vart även där. Dock råkar jag säga rakt ut. Det är han wone be cecar millan. :) He he ojsan då :)
Efter  det promenerade vi tillbaka till hotelet. Jag och marie lousie satt och snackade lite innan vi sa godnatt och gick o la oss.

 
 
DAG 4
Söndag: Sista dagen med schäfer hunds utställningen. Denna dagen vart vi riktigt tidigt uppe och och åt frukost. Då det är den dagen då det är som mäst med folk och det kan jag säga att det var också.
Och som jag alldrig har varit med om så är det verkligen stängt över allt på söndagar i tyskland, och vi som kom med 70 krs pant som vi skulle panta. Fick alls se lyckliga ut och lämna flaskorna utanför affären. 
Väl framme på arenan var det smokat med människor. En liten skvätt utställning blev det från dagarna innans bedömning. Vi tog även en promenad nere bland stånden och handlade på mig en kanon kamprulle och våm. 
Sedan började det hela först var det tikarna de höll på i 4 timmar och sedan var det hanarna. Och det höll också på i 4 timmar. Och den som vann var samma som vann förra året. 
Förmodligen kommer han inte ställas mer nu om inte avkommerna går bra. Men det var verkligen en fina hane, och man fick rysningar när  de 20 bästa sprang och det spelades musik. Fräkt var det. 
Det var även mycket fina bokaler som de fick.. JAg vill också ha hehe.. 
Efter avslutningen fick vi leta efter resturan och till sist hittade vi en mitt framför hotelet. En god pizza blev det sedan blev det bear och sedan begav vi oss upp och packade alle sammans. 

 
 
Dag 5 
Mondag: Vi var uppe klockan sex redan, frukosten serverades klockan halv 7 och efter att vi hade smaskat i oss den så begav vi oss iväg. Om inte någon skulle ha ridit på lejonen så hade det inte blivit så som det blev på hemvägen.
Det blev bara två kisse passer på vägen hem och efter att vi nåde båten blev det en snabb runda inne på ja jag har tappat namnet men där man handlar sprit. Har aldrig varit där innan men sprang igenom det på 20 min och han få ett flak cider med mig. Efter det var det bara raka vägen hem till lilla sjöbo. 
Väll hemma skuttade jag bort till mina föräldrar som hade passat Acke. Han låg och sov i soffan när jag kom och jag smög sakta fram satte mig på huk och sa hej acke. :) 
Han tittade först sedan blev han så glad så han sprang iväg och kom tillbaka och hoppade upp med tassarna på mina axlar och en massa pussar fick jag..
en kort stund efter kom kagge som hade varit och hämtat Grimm på panssionatet. Han var också så glad, ja så glad att han viste inte vad han skulle göra. Dock blev det lite spänning mellan han och acke. Då acke tyckte det var hans ställe nu efter att han hade varit där i ett par dagar. 
Efter det blev det hem och slänga in sakerna och sedan begav vi oss till malmö och hämtade isgge mannen som hade varit hos johanna. Hade hade också haft det jätte bra. Hade busat och myst med både johanna staysy virus, coffe. Han hade levt livet och det kännd jätte bra att hundarna har haft det så bra som de har de. 
Nu kommer det ta lång tid innan jag lämnar dem igen. Hade en sådan fruktansvärd ångest dagarna innan jag lämnade dem. Kräktes mm.. Ushh trammsig är man men jag kan verkligen inte vara utan dem. Det känndes som det fattas en bit av en när man var i tyskland. Men nu kommer det förmodligen ta 11 år igen innan man åker iväg eller mer. :) he he

Nej nu ska jag ta och titta på vänner och äta minna kvälls mackor sedan blir det att sova. Ska ta upp toppsi och mysa med henne lite. 

Ha en trevlig kväll för det ska jag ha. 

Vist är tröja snygg som jag hittade kunde verkligen inte låta bli den. Det är inte ofta man hittar en bild i ett tryck stånd som är så lik en egens :) så klar blev det en massa gott till hundarna. tre stora påsar vomm och en stor påse oxöron.




 


Kommentarer
Postat av: Kajsa Agneryd

trevligt skrivet tycker jag faktiskt

2010-12-11 @ 22:40:40
URL: http://jade.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0