Jag skulle ha skrivit innan

Jag började skriva ett blogg inlägg igår, men då jag började så sent så stack klockan iväg så jag tig väck det.

Kan ju börja mend vad jag har gjort idag och det är som det gammla vanliga, tog en dush i morse sedan städade jag över och sedan blev det en promenad med hundarna.
Träffade krestina hemma hemma hos mina föräldrar som berättade att det har kommit stavar till han hundar. I stället för att ge dem en spruta, så att det drar ner testostorånet så sätter man in detta ship och då blir han hunden precis som när den är kastrerad. Det är värt att pröva i allfall så det ska jag göra. Kanske blir på acke också. För när man sedan vill para hunden så är det bara att plocka ut det.
Så det blir väll att ringa och fråga lite veterinärer i morgon.

Annars nu sitter jag här med min kaffe kopp och har tittat på hundarna när de har ätit sina gris knorrar som vi gjorde i ugnen i söndags. Det tog väll en halv sekund för dem att toga i sig dem. Verkligen väl uppskatade. Tror nog att de tycker dem är godare än de rökta gris knorrarna.

Annars ihelgen har det varit fult upp. I fredas var det lungt och efter som jag vart rätt så ledsen i torsdags så var det skönt med en lång promenad i skogen i fredes efter att vi hade slutat jobbet både kagge och jag. Solen sken och det var verkligen super skönt.
Där efter blev det hämta mat och sedan en bra film till det. Slutar som alla fredagar att vi sommnar på soffan.
I lördes så kom magnus hit ganska tidigt på morgon och fick hjälp med att såga i ett plank som de skulle ha till sin valp träff.Vi skulle också vara med och hjälpa till men inte förrens vid tolv och efter att vi hade hjälpt han så begav vi oss bort till mina föräldrar på en kopp kaffe. Och sedan begav vi oss upp till planen där vi skulle träffas.
Var verkligen kul att se valparna gud vad de hade vuxit. Man kan knappt tro att det har varit ett par dm långa. :)
Jag hade stationen där hundägarna skulle få hunden igenom tunneln de hade fyra försök på sig. Det var verkligen kul att titta på och se hur de skulle få hunden igenom tunneln. Kagge hade stationen med korv där valparna skulle lukta på kruken och hitta korv.
Efter alla blev det pris utdelning och och grillning. Dock kunde vi stanna mycket längre då vi skulle vara barn vakt så det blev in till byn och handla och sedan hämta barnen.
Kvällen tillbringade vi med en god midda, sedan en stor godis skål och en barn film som barnen hade hyrt.
I söndags var en dag som jag inte hade planerat något större. Mer än att lämna hem barnen vid ett. Så det blevatt man gick och plockade här hemma innan man körde hem barnen. Kagge som var hemma hos sina föräldrar och packade äpple skulle vara där rätt så länge. Så jag bestämde mig för att köra dig och när jag nästan hade nått tomelilla så ringde han och sa att de snart skulle sluta. Men jag körde ändå dit och det slutade med att jag hjälpte också till och packa och det blwev några bingar till. :)
Vi var hemma rätt så sent i söndags. Så det blev att vi hyrde film innan vi körde hem. Till det blev det bakpotatis med fylning mummms ^^.. Sedan blev det även sväng bort till mina föräldrar och äta smulpaj och kladd kaka. Sedan blev det bara att sova när vi kom hem helt slut båda två.

Ja det var väll allt. Nu ser jag att klockan har sprungit iväg igen.
Ska lägga fram sakerna till kagge som ska på kurs ikväll sedan blir det att köra till jobbet. får vara där lite tidigare idag då vi skulel ha möta.

ha en trevlig idag idag. För det ska jag ha.

Tycker denna låtan är bra som attans, stämmer in på mig. Jag är ingen stads människa och trivs allra bäst på landet. Där det är öpptet landskapet. Finns inget skönare än att gå till mit favorit ställe på andra sidan vägen och bara sitta och titta ut över landskapet och bara nju
ta av tystanaden.. ^^




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0