Det tar lång tid

Ja det kan man verkligen säga om när man städar här hemma. Har stor städat hela huset och det tog mig tre timmar. Man har inte varit hemma på ett par dagar och när man kommer hem är det, typ två ton damm över allt.
Men nu när jag ändå vr igång och städade passade jag på att mobblera också.

Kagge tog ett litet tränings pass med grimm innan och det funkade bra. Han skulle bara mäst scheka om han gjorde rätt för det är hans tur att gå på kursen nästa gång.
Jag har mycket att lära, både mig själv, Grimm och kagge. Blir väldigt mycket för oss alla tre. Men vad gör man..
Har blötat upp en hel spann med Vomm, så hundarna får det nu varje dag de små gåta grisarna.
Sigge var så glupsk idag så jag trodde att han skulle få med mitt finger.

Igår efter att jag hade skrivit om tysklands resan så satte jag igång vänner och kröp under filten med Toppsi mysande i famnen, samtidigt som jag käkade mina kvälls mackor. Så myssigt ^^..

Nu har man ju varit ledig ett par dagar så det tar man igen i helgen. Ska jobba över. Så ingen mässa för mig, får flytta det tills på söndag i stället.
Sedan hade jag helt glömt bort att vi ska ivägpå dresincykling. Ska bli skoj, har alldrig gjort det innan.
Kanske sköj för blogg läsarna också att inte bara läsa om mina hundar, med det är ju igentligen det den är till för ik med den länkar till hemsidan.

Nej nu känns det som jag inte har något mer vettigt att skriva, så jag ska gå och göra i ordning maten till hundarna, göra min mackor och sedan krypa ner under filten och titta på vänner. Redan på skiva 2 nu hehe eller ja jag ska börja med den ikväll..
Sedan ikväll blir det ju även att läsa i allmänlydnadsboken som jag köppte på kursen. Måste vara flitig nu, i morgon blir det säker byn med grimm och träna kontakt övning bland störning, sedan tänkte jag träna slalom med han på främmande mark. Ska även se när de har kurser på klubben så jag kan åka dit utan att där någon annan och ta ett pass agility med Acke, lägga ett spår till sigge och lite inkallningar med grimm.. Så kagge får följa med..

Ha en trevlig kväll.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0