Blir ett snabbt inlägg

Det var allt ett par dagar sedan jag skrev. men jag och kagge är precis hem kommna från tyskland igår kväll. Hämtade alla hundarna där de var och sedan sov vi till 12,00 idag. Mer tänkte jag berätta om vår tyskland resa i morgon när jag har tid. För klockan har redan blivit mycket och det är dags att sova alldeles strax så jag orkar upp i morgon och börja jobba igen.

Efter att vi hade vaknat idag vid 12 så kollade jag mailen om jag hade fått något svar angående allmänlydnads kursen. Men nej, ringde i stället och de vista inget utan sa till mig att jag skulle skicka ett mail till en på klubben.

Fick som svar att nej han kunde inte hitta bland kursdeltagarna skulla vara med.. Jaha tänkte jag då får vi ta någon annan. Så vi körde och handlade och efter att kagge hade kört och jobbat så städade jag till mina ninnisar som tyckte det var jätte skönt att få rent och fint i burarna, drog över med damsugarna och packade upp.
Sedan tog jag en skön promenad med hundarna bort till mina föräldrar och sedan en promenad hem igen.

När jag kom hem var väll klockan kvart över 18 och jag vet inte varför men jag kollade min mail. Och då hade jag fått ett mail till där det stod att han hade hittat oss och att vi hjärtligt välkommna. Jag bara tittade på grimm och så packade jag snabbt tränings väskan, ut med grimm och mig körde som en dåre in till byn för att hämta ut pengar och då kommer jag på meddlemskortet. Körde hem igen och så klart skall det finnas såskoppar på vägen som ligger och slö kör, äntligen hemma springer jag in slänger saker papper över allt men hittar inte pappret.
Nehee.. In i bilen igen och det var bara 5 min till kursen började. Alldrig har jag slirat in med det gjorde jag idag, slirade min skäll in på grusvägen som lede upp till kursen. Holli shit sa jag till grimm håll i dig.
Tur nog hade inte kursen börjat. så ut så att de fick kolla grimm och vaccination och sedan gick vi igenom kursens gång, och presenterade oss.

Grimm var jätte duktig.. Han sjöng lite för de andra när vi stod still men närvi jobbade med övningarna så var han duktig, men vist hände det att han slängde ett öga..
I kursen vill han att hunden ska sitta framför och ta kontakt, och i lydnaden jag har på grimm sitter han bredvid och tittar på mig. Så det tog en liten stund innan han hajade att oki framför matte i stället.
Så nu lägger vi om lydnaden lite också..
Kommer väll skriva varje dag om vår träning. Ja det är ju inte bara grimm nu kagge som också ska gå på kurs. :)

Skriver mer i morgon. Nu måste jag lägga mig
trevlig kväll


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0