3 Allmänlydnads kursen

Måste säga att jag har varit mycket flitig idag. Jag har städat till alla djuren. Kaninerna är ju änkla att städa till men chinchillorna är ju en städnings sårt för sig själv. Först ska man fånga dem, sedan ska man töma hela buren två våningar och sedan in med nytt och sedan fånga chinchillorna igen och in med dem. Tog mig nog mer än en halv timme innan jag var klar. Tror där var alla kilo sand som vi har handlat till dem där inne ^^.
Ninni jag och robert skulle igentligen ta en ficka hemma hos Ninni idag, men alla tre var lika trötta så att vi sköt upp det. När det blir det vet jag inte. Antingen i morgon eller på fredag eller någon annan vecka.

Igår var det allmänlydnads kurs för Grimm igen. Och jag får säga att jag var ritkigt stolt över min lille gris. Det började med att videlades upp i grupper, sedan skulle vi gå slalom mellan koner. Det gick kanon bra, sedan säger han till oss att vi skulle gå lösa med dem. Alla bara tittade på varnadra. Det var ju inte bara vi utan det fanns andra människor på planen också och tränade. Men det gick verkligen kanon bra, vist slängde han en blick hit och dit, och när vi kom till slutet så skulle han så klart trippa fram till den andre hunden i kursen.
Sedan band vi upp dem och han satt kanon tyst medans vi tittade på en annan i gruppen eller ja lydnade man så satt han och gnälde lite, men vist det är helt asseptabelt för mig så länge han inte skäller.

Sedan var det terori och jag fick nu hjälp med hur jag ska agera. Känns härligt och vi ska jobba som attans på det. Så se upp alla hundägare här runt om kring eller ja se inte upp för fan ut med er så jag kan möta er på promenaden. :)
Blev även lite snack efter kursen så jag var inte hemma förens halv tio. Så då var det bara att äta ett par mackor och sedan sova.

Ja så det var väll allt. Nu tänkte jag att jag skulle sätta mig i soffan och titta på vänner. ^^
Är besatt av dem he he.. Sedan blir det att läsa lite i kurs boken innan jag somnar.
Men ha en fortsatt trevlig kväll.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0