09-09-09

Det blir allt jobbigare när det är 2011-11-11. Det blir ju 11-11-11, kommer man fåt tänka efter eller vad om man behöver skriva det.
Idag är det allt en spännande dag, är det en dag som man kommer minnas possetiv eller är det en dag som man kommer minnas negativt. Åter står att de i allfall.
Annars idag när jag vaknade tog jag en skön morgon dush där efter släpte jag ut kaninerna i huset för att städa till dem. Jippi i köket, Baffy i halen och Toppsi i rummet.
Och efter att jag hade städat och kom in var jag av med Baffy var i hundan kan hon vara. Så tittade jag upp i trappan. Jo vem satt högst upp Baffy och när hon fick syn på mig skuttade hon iväg ut i vardags rummet på ovanvåningen. Så det var bara att gå efter och fåna upp henne.
Men nu ligger de och myser i höet och smaskar i sig det.
Efter städningen blev det en promenad med hundarna, vet ej om jag ska säga att det var skönt, lite för varmt kanske. Men får väll säga att det är bättre när det är så här än när det regnar för förra veckan och helgen hade ju inte något vidare bra väder att bjuda på.

Igår efter att jag hade slutat fick ninni och jag gasa upp till macken. Avängde in och såg att statoil som har varit en konto automat som man kunde tanka hade lagts ner och tatt väck pumparna. Och det såg jag inte från jag hade kört in där. Jaha då var det bara att gasa över till shell som ligger rakt över och där vet jag att pumparna är på andra sidan, kommer ju så klart fel in, och fick backa och ha mig så att jag kom rätt. En aning stressad då det bara var sträck på mätaren. Stannar och ska tanka. Ja då är den stängd då det har varit folk som har tankat och stuckit och tankarna på framsidan skulle man använda. Så det var bara att springa fram kolla vart de stod och sedan gasa upp med bilen där. äntligen fick bilen lite dricka :)..
Efter det begav vi oss upp till ninnis nya lägenhet och jag blev så jäkla kär i hennes kök, attans vad fint det har blivit. Det skulle verkligen vara skoj att se hur det såg ut i början och hur det blev efter.
Så när klockan var närmare halv ett körde vi hem. När jag kom hem stälde jag mig i köket och tittade runt. Jag vill också göra om i mitt kök.
Men det får allt ta och vänta.
en kvälls macka blev det och så snackade jag och kagge om hur det hade gått på kursen. Där efter kallade sängen och det tog inte många pinuter innan ögon gick i kors och att man sov som en stock. :)

Så nu ska jag plocka ihoppa de sista här hemma sedan ska jag bege mig och hämta upp ninni och sedan en sväng bort till kagge. Sedan blir det att köra och jobba.

Och sedan en sak till när i hundan ska jag lära mig att inte dricka tre koppar kaffe innan jag åker och jobbar. Jag blir så full i energi så jag knappt inte hinner med mig själv :).. Men jag kommer väll aldrig lära mig.

Ha en trevlig dag idag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0