Truck utbildning i helgen ^^

Ja då var denna helgen över och det är redan den 2 November. Det är inte klokt hur fort tiden bara springer iväg.
Ush vaknade med sådan huvudvärk idag. Fattar verkligen inte. Har jag sovit så pass hårt eller har jag druckit för lite. Skiten vill i allfall inte släppa. Det är lungt så länge jag tittar framåt, men så fort jag tittar nedåt så känns det som huvudet ska spricka.

Ja som ni kan läsa ovanför så har jag varit på truck utbildning i helgen. As kul verkligen.
Hur jag kom fram till att gå en sådan utbildning för det första var nog när jag fick reda på i sep att jag bara fick till slutet på november. Så sa jag rakt ut, nej min skäl jag ska fan a truck kort.
Så det första jag gjorde den dagen när jag kom hem var att kolla upp truck utbildningar. Och sedan skickade jag till dem.

Först fick jag till den 17-18 okt men fick ändra då jag skulle jobba över den helgen som inte blev.
Och anna min vän hade bokat in sig på utbildningen den 31-1 så jag bokade om mig och fick också den dagen.
Så klockan 08,00 stod anna utanför vår dörr i lördags och där efter begav vi oss till malmö till terorin.
Det var en kille från skara som var för jäkla rolig som höll i det.
Dock hade jag förväntat mig att det skulle vara några tjejer. Men när vi gick in i lokalen så var det bara anna och jag som var tjejer bland 20 killar.
Så hela den dagen gick vi igenom vad som inebar truck mm, och det var verkligen massor, trodde inte att det var så mycket.

Efter ett test och lite prat var den dagen slut och vi alla var en aning trötta. Så när jag kom hem blev det snabbt att städa undan innan jag o kagge begav oss bort till mina föräldrar för att passa barnen. Jag slockande som en stock på soffan där vid halv elva.

Sedan igår då Söndags så var det de praktiska. Vill skulle få lära oss a köra truck och det var skit skoj. jag och anna delades in i grupp, tur nog hamnade vi i samma grupp med tre killar. Till en början var det svårt men bara efter en stund gick det skit bra.
Fick fick köra motviktstruck, staplare, ankan..
Det som var bäst var nog när vi hade ficka och kurs ledaren säger, jaså så ni har kört truck innan. Jag och anna bara Nej inte äns suttit i den. Han tittade förvånat och sa Va ni kör ju riktigt bra...
Vi tittade på varande och lede som attans ^^... '
Innan vi slutade så sa han till mig och anna att säta oss i två truckar och så sa han vad vi skulle göra.
Han försökte stressa mig, men jag tittade bara på han och log, gott försök men det fungerar inte på mig! Så skrattade han.
Så den dagen tog slut vi två och då hämtade kagge upp mig och anna. När jag kom hem så slockande jag på soffan som ett svin en stund.
Där efter blev det en promenad med hundarna och då hände det en lite sak. Sigge hade spratika och kommer flygande i mot mig. Rakt in i mitt friska knä. Smack sa det 35 kilo schäfer rakt på benet. Så benet trycktes bakåt. Ja där efter blev man halta lotta, och det blev bara värre och värre underkvällen.
Men nu i morse så är det rätt så bra, kan i alfall rätta på knäet.. Men det känns lite.. Blev lite sur på sigge faktist, men han var ju bara glad och har inte koll var han är ibland.

Ja så helgen har det verkligen varit fullt upp och jag har inte sovit många timmar, inte som man brukar göra på helger att sova ut.
Kanske får ta igen det nästa helg, men det ser rätt mörkt ut då vi ska till karlskrona enna dagen, men man kan sova i bilen och den andra dagen är det malmö valp.

Ja förresten i morse tog mamma och jag en promenad med hundarna. Gissa om folk som körde förbi oss skrattade, till och med någon som vevade ner fönstret och skrattade. Där kommer jag men en schäfer, en amstaff eoch en staffe. Och bakom mig kommer mamma med sin lille chiwauwa. Hehe.. Kunde fkatist inte låta bli att skratta själv, såg hel tokigt ut, men det är skoj att se mammas hund också för han är så jäkla tuff när han går med mina hundar. Han skäller på allt och alla för att visa ha kom och mucka med mig så får ni på moppo av mina komisar hehe...

Ja nej nu ska jag lägga om tassen på sigge, skönt nog har det lägt så inte många dagar till han behöver ha strumpa.

Ha en trevlig dag för det ska jag ha om huvudvärken släpper


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0