Nu är det mondag och helgen över

Då var denna helgen bort sprungen. inte klokt när man står på jobbet och tänker ja nu är det en helg och så springer den bara iväg.
Helgen har varit kanon skön måste jag få säga. i fredags när jag slutade klockan 14,00 fick jag inte så mycket gjort, var mäst trött och gnällig.

På lördagen efter att vi hade vaknat var det bara ut med hundarna i bilen sedan bar det av till mina föräldrar på en kopp kaffe innan vi drog in till byn för att skaffa ett nyt munstycke till dammsugaren. As dyrt, men det håller så det kan ju vara värt pengarna, det andra vi hade vet jag inte hur gammal det var, så det var väll allt på tiden att det gick i sönder.
Efter det bar det ut till Revinge för att träffa marinna och hennes amstaff tik Index (Grimms tjej) för att köra wheigt pulling.
Vi började med att släppa våra små dårar som sprang och lekte som tossar, de är bara så gullig tillsammans. Där efter satte vi på dem selarna och så fick de börja dra. Index drog 9 kg och Grimm 19 kg. Man kunde inte tro att de drog så tungt. index var så gullig för hon tjuv nöp lite i grimms kedja. ^^..
Det var verkligen skoj att se grimm arbeta så och vara så konsentrerad i det han gjorde, för det är mycket sällan han är det. Alla som känner grimm ja han är en knas om man säger så.
Efter de hade dragit så fick Acke och sigge komma ut och kissa innan vi drog hem igen.
Tusen tack marinna för att vi fick låna sele och keting av er :)..
När vi kom hem blev det stor städning av köket, slängde närmere en sop säck med förpackningar med mat. Mycket ledsamt, så nu är det slut handlat med skafferis mat. Jag är lite knasig, jag tycker att det är skit skoj att handla mat men äter jag nej, alla som känner mig vet att jag bara äter en gång om dagen.
Så nu min skäl ska det bara handlas det vi äter.
Vi skulle igentligen stor städa hela huset med vi slutade efter det.

Sedan på Söndags morgon när vi hade vaknat så drog vi bort till mina föräldrar på en kopp kaffe och tittade på cecar millan. Han är bara så duktig den killen.
Efter det bar det hemmåt och storstädning på listan.
Jag började med att städa till chinchillorna medans kagge tvättade alla förnster både in och ut vändigt så nu kan man se ut igen :).. Sedan vändes det upp och ner på hela nedanvåningen, tre gånger bytade jag dammvatten. Gärk men smutsigt blir det när man har djur :)...

 Men kan säga att det luktar så gott nu här hemma. ^^

Idag efter att jag vaknade plockade jag undan tvätten och la in den, sedan skurade jag toaleten och dammsugade över och sedan blev det en promenad med hundarn och nu sitter jag här.

Sitter och funderar på om jag ska betälla en wheigt pulling sele till Acke också, men måste ringa och veterinären om det går bra ik med det han hade nu för två år sedan i ryggen. Men kan ju inte tänka mig att det kan vara farligt  för han. Men det är bättre att ta ett snacka med dem. Men i vilket fall som hälst så kommer jag ju ha en staffe till. Har kommit fram till att Amstaff och engelsk staffe är de raser jag kommer hålla på med. Vet ej men det är ju så att man brukar gå ut på nätet och titta på hundar och det slutar alltid med att man hamna bland amstaff och engelsk staffe..

Nej nu ska jag plocka undan det sista sedan ska jag sticka och jobba.
Ha en trevlig dag idag


Kolla deras gulliga gumpar

Bus, Bus för hela slanten

De två söt nosarna tillsammans..

Nu har vi börjat dra med dem

Här jobbar vi på

Index jobbar

Grimm jobbar

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0