Hemma ifrån Ystad

Då var man hem kommen för lite mer än en timme sedan från Ystad.
Ninni och jag bestämde i början av veckan att vi skulle dra till ystad och handla lite jul saker idag.
Så efter att vi hade slutat jobbet, så körde vi bort om och hämtade upp Rebecka och sedan snabbt hem om mig för att bytta jacka mm.
Där efter bar det av till Ystad. Först sprang vi inom ÖB. Själv fick jag handlat julklappar till mina syskon samt till på jobbet. Lite schampo och kryddor.
Där efter skuttade vi in på Rusta. Jag har länge funderat på att köpa mig en matta till vardags rummet, men hade redan beslutit mig igår för att jag inte skulle handla någon. Men jag kom in på rusta så hittade jag en perfekt matta. Dock är den lika dan som den andre i vardags rummet, men den är Svart. Och priset var kanon så det blev en matta i allfall. På tanke på den som vi har haft nu så har den gjort vad den ska så nu åker den ut. Om jag inte hade haft hundarna som ska ut så hade jag nog aldrig skaffat mig någon matta. Men jag måste det för att rädda packet golvet.

Där efter blev det inom Rebeckas jobb innan vi drog till gå gatan för att ta en fika. Det blev för min del en cappoticcino och en bagel som smakade gott i magen, ninni och rebecka tog samma sak fast varmchokelad och kaffe.
Sedan fanns det så klart lusse katter som direkt föll ninni och mig i smak så det blev varsin sådan också. Årets första och den smakade kanon.

Så här hemma har jag inte fått något gjort, Älsklingen tog hundarna på lång promenad innan jag stack så det känns skönt att de har blivit ordentligt rastade innan jag åkte. Men dock är ju inte grimm ett dugg trött och promenerar runder här, allt för att hitta på något medans sigge och acke nöjer sig med att ligga och slappa.

Ja sedan igår blev jag lite ledsen och fick verkligen inte det gjort som jag villa ha gjort. Vet ej om jag skrev det innan men min kära älskling hade varit så duktigt och fylt tvätt ställningen med så mycket tvätt så att benen hade vikit sig. Så det slutade med att jag satte upp skiten för att slippa se det med två stolar som hjälp för att hålla det uppe i luften.

Fy fan vilket skit väder det är ocskå regn regn och regn hela tiden, det var lite läskigt att köra i det vädret då man blev blandad av alla bilar tyckte jag.
Och nu innan kom det en sådan blixt så jag trodde själv att jag började se konstigt och sedan en sådan knall så att jag trodde något hade exploderad. Men det behövdes kanske, nu regnar det lagom i allfall...

I morgon blir det stan för att vaccinera sigge och Acke. Kanon när man får remängde rabbat. Efter det vet jag inte vad vi har för planer men det blir hem igen om vi inte kör och tittat på vad vi ska köpa i julklappar.

Nej nu har klockan sprungit iväg och jag ska gå och lägga mig. Var så trött idag så jag viste inte vart jag hade rumpan i mellan åt. Tur att man inte är ensammen om det, för alla värkade vara lika trötta och ett flertal höll på att försova sig. Men i morgon är det i allfall fredag underbart, kvällen ska spenderad framför tv med älsklingen och hundarna i allfall med en god midda och en massa myss, längtar så..

Ha en trevlig kväll ^^


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0