Grubbel grubbel

Ja man sitter här och grubblar över den svininfluensan som går nu.
Många som har blivit sjuka och även dött. Sedan det med att vaccinera sig mot den. Hmmm??

Alltså jag tror så här om svininfluensan. Det är nog ingen fara om man är fult frisk och får den, men där imot om man bär på någon sjukdom, så gör den så att det bryter ut. Och där med blir den farlig och man dör av det.
Sedan det att vaccinera sig i mot den. Det går så mycket prat höger till vänster. Man blir sjuk, vissa kan inte gå mm. Personligen själv tycker jag inte att det har inte tagits tillräckligt med tester på det mm, och jag står själv mellan att vaccinera mig mot den eller inte. Jag tänker iallfall till den början eller som jag är nu, vara otroligt renlig, tvätta händerna ofta, hälst inte ta andra i händerna och vara försiktig i affären när man handlar något som inte har plast och annat ront sig.
Sedan får vi se vad jag kommer fram till om jag ska ta det eller inte.

Annars idag har det varit en lugn morgon. tog gårdagens disk efter min kära sambo som hade gjort köttfärslimpa till jag kom hem med potatis och sås, men det slutetade med att vi la köttfärslimpebitarna på knäckemackorna med en go kall ishavsallad på. Mumms, men jag ska säga att det är ju inte så bra att äta sig propp mätt innan man går och lägger sig ^^.

I helgen blir det relativt lungt, inga större saker. I morgon blir det karlskrona en sväng och sedan på Söndag är det malmö valp, vad jag har hört så är den sista malmö valp här nere sedan ska det flyttas upp i sverige. Tråkigt så fall, malmö valp och malmö internationella är de två största utställningarna och hundativiteterna här nere samt sofiero. Får hålla tummarna att det bara är ett rykte.

I nästa vecka ska jag börja julstädningen, tänkte ta rum för rum, och städa det från tak till golv, bokstavligen talat vända upp och ner på allt. tänkte ta vardagsrummet och köket när jag kagge är hemma och få hjälp med att lyfta ner saker samt flytta på saker. Kanske blir moblering lite här och där.
Ingetligen så ska jag ta tag i alla låder som jag har också med en massa och sortera det, men ush det är ju ännu mer jobb och jag har nog skjutit på det i flera veckor nu. Men varje gång man tittar på dessa låder så känner man bara hur trött man blir.

Nej nu ska jag plocka i hoppa lite här, sen ska jag köra bort och hämta en skiva musik hos mina föräldrar, musiken som jag har i bilen nu är rätt ut tjatad, har man inte hört för mycket på musiken om man kan nästan hela texten i hela låten samt, kan vilka låtar som kommer efter. Jo det är allt dags att byta ut den ur spelade musiken ^^..

Ha en trevlig dag idag.


tycker denna bilden var bara så mysig ^^

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0