Det har varit hund hela helgen

Denna helgen har varit kanon, och kunde önska att alla helger var så hära. I fredags efter att jag hade slutat jobbet så åkte vi in till malmö djursjukhus för att vaccinera hundarna. Det gick jätte bra och veterinären gillade skarp sigge och tyckte att han hade ett snällt ansikte. Och som acke alltid gör så gjorde han samma igen, kissade där inne på en stolpe inne i shopen. Aja baja he he he..
Efter det begav vi oss hem till Marinna för att hämta Index som vi hade kommit överens underdagen att vi skulle passa. Hur länge vi skulle passa henne bestämde vi inte.
Så efter att vi hade hämtat upp henne åkte vi och handlade och sedan begav vi oss hem. Kagge började med maten och jag hoppade in i dushen. Och precis som jag hade sagt till Marinna så försvann både Grimm och Index upp på ovanvåningen och busade. Det ända man hörde var bank, bank bomm.. he he..
Kvällen gick kanon och index var en aning blygg och nervös men både jag och kagge tyckte att hon skötte det kanon bra. Tänk på att det var hennes första gång hemifrån ^^...
När vi skulle lägga oss blev det full fart på alla barnen då var det dags att busa tyckte de och skuttade runder på oss och i sängen.. (galningar) ^^

På lördagen väkte index oss med att skälla och tyckte att vi hade sovit klart. Hon ville ut och kissa. Så hela familjen skuttade ner för trappan och så fick de skutta ut och kissa.
När jag hade gjort mig i ordning drog vi bort på en kopp kaffe hos mina föräldrar innan vi åkte upp till oran och gick närmare en mils runda med alla hundarna. Vädret var kanon och det var bara så mysigt.
Dock slog kagge en volt då han hade sigge och grimm i kopplet och de drar som vanligt.

Efter det körde vi hem igen, kagge hjälpte grannen medans jag gick in med hundarna. Tog sedan ett tränings pass med alla 4 samt hade jag tränat lite med mammas hund innan underdagen när vi var där.
Så videon gjorde jag klar innan ikväll så den får komma upp i morgon här på bloggen.
Det blev pizza sedan på kvällen då klockan hade sprungit iväg innan kagge kom hem till en bra film. Dock somnade vi alla på soffan och halv sex på morgonen vaknar jag till, då ligger grimm rakt över kagge, Index ligger i benväcken på mig och mellan huvuden på kagge och mig ligger acke. Ja det måste har varit en syn, så alla hundarna fick ut innan vi gick upp och la oss och fort satte att sova.

Sedan idag då gick vi upp tidigt alla sammans, jag började med att plocka undan tvätten. Kagge plockade fram ljustakarna och sedan städade jag över lite lätt innan eddie kom hit här för att hjälpa kagge med tv kanaler. Så nu äntligen har jag TV hi hi vi är äredan fyrkantiga.
Vid halv 1 kom marinna som äger Index hit på en kopp kaffe innan vi begav oss upp till grustaget med hundarna. Meningen var att vi skulle dra med dem där också. Men så trötta som de blev så hade de aldrig orkat det. Tror att de sprand där upp och ner i grusen i näramre en timme. De allesammans lekte så fint förutom Grimm som trodde att han ägde alla vatten pölar och sjö.
Efter det åkte index hem, och vi han inte komma hem från vi båda sa.. Oj vad tummt här är utan henne. Så efter att vi hade badat acke och grimm så tittade vi på tv lite innan vi stack och handlade lite mat. så för en stund sedan åt vi och nu slappar vi.
Både Grimm och Index är helt slut och jag skickade ett kort på grim mtill henne där han ligger ner bäddad och det samma fick jag ifrån marinna med index ner bäddad.. De är verkligen hlt underbart töna de hundarna.

Nej nu ska jag titta på tv och äta lite glass innan det är dags att sova.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0