Första snö flingerna har kommit

Ja nu ikväll har det faktist snöat lite granne, så nu ligger det lite vit över marken, riktigt mysigt blir det.
Idag har jag allt varit piggare än igår. Igår somnade vi eller rättare sagt jag på soffan vid tolv tiden efter att ha tryckt i oss en massa gott. Kagge vet jag ej när han somnade men det kan inte vara långt efter mig.
Så vi vaknade på soffan halv 7 på morgonen så det var bara som morgonen innan att palla sig fram till sängen.
Klockan ställdes på 10 då vi hade lite som vi skulle göra.
Men kvart i tolv vaknar jag till Oj jag som hade bestämt med mamma att vi skulle spåra vid tolv tiden, så det var bara att studs i kläderna och packa samman allt och bege sig.

Pappy var väll helt Ok på spåret, dock var det lite förr kalt för han fast han hade sin lilla mocka jacka. Men intresset fans där och nästan med näsan hela tiden i marken var det också.
För Grimm och Acke gick det som vanligt GALANT. Klock rena på spårena, och förr sigge som gjorde sitt allra första blod spår gick det kanon. Han har en helt underbar näsan den gossen.
Och lyklig var han när han fan svin klöven, som han vill käka upp.
Efter det blev det ut till revinge så de fick springa av sig, jag och kagge gick med stort mällan rum i mellan oss så de fick springa allt vad de pallade i mellan. Så härligt ut att se de springa av sig ordentligt.

Sedan efter det blev det hem och städa till ninnisarna, som lykliga skuttade runt i huset. Baffy den lilla värtingen sprang mig i hälarna hela tiden och när jag var inne hos toppsi så satt hon på andra sidan gallret och tittade in Under bar kanin det och över social.
Efter städning till dem blev det peppakaks bakning borta hos mina föräldrar, en massa peppa kakor blev det som under veckan säkert kommer bli upp ätna.

Annars har det varit lungt, vi har precis ätit pizza och jag ska precis som kagge slänga mig rak lång i soffan och titta på tv innan det är dags att lägga sig.
HA det NiCE






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0