En hund sjuk och en bil som ej vill starta

Ja denna dagen har bara varit upp och ner.
Började med att jag gick upp med kagge i morse innan han stack och jobbade, var törstig.
När han skulle köra sedan startade bilen men la av och tillsist var den sten död..
Leta fram mina nyklar och så fick han ta min bil i stället.
Efter det kröp jag ner i sängen, men kunde inte sova, låg och vred och vände på mig och bara en massa tankar som snurrade runder i skallen på mig. Ja allt mellan himmel och jord, tillsist slumrar jag till men vaknar av att acke hoppar över grinden in till sigge, upp som fan och ner och ut med han. När han var klar var det bara att krypa ner i sängen igen. Men inte Acke han började promenera runder runt runt och runt, slickade sig om munnen och smaksade. Tillsist fick jag upp han i sängen och tillsist somnade jag.
Vaknade till vid tio av klockan och på något vis slumrade jag till igen, och vaknar av att acke kräkte i Grimms bur. Jaha då var det bara ut med han, och så klart behövde han skita och precis innan han var klar så tjöt han till.
Ut och inspektera bajs men det såg bara fint ut. Upp och ta spyer. Då hittade jag en lite flis ben, så klart är det från gris klöven som de fick igår.
Grimm och Sigge slänger alltid i sig sina ben eller annat men acke brukar vara den som tuggar väl och brukar inte ha något problem.
Orolig som fan blev jag, inte alls bra så det blev att ringa kagge, så nu ska han få shopa torsk, sparris, majs velling, fil och en burk mat. Ja allt detta kan nog behövas för att få ner sparris i ackes mage, han är inte precis som sigge och grimm som tycker det är skit gott.
Men annars är han pigg och skäller och har sig som han brukar göra om dagarna.
Efter det blev det en signal till mamma som ville hänga med på promenad med pappy, så en liten sväng i snö blev det med hundarna, och alla sammans tyckte det var super mysigt.

Nej nu ska jag plocka det sista sedan blir det att jobba.

ha det NiCe

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0