Det är snö

Det är faktist snö här nere i skåne, det är sirka över DM. Hundarna är rent tokiga och får spratika så fort de kommer ut i det.
Acke är på bättring vägen vad man ser på han, foder, sparris, burkmat och kokt torsk gör allt susen. Men vi inspekterar fortfarande bajset.
En lång jobbe dag kvar sedan ett kort dag och sedan är det helg. Ska passa små syskonen på fredag då det är julklapps handling för mina föräldrar.

Annars har dagen allt varit lugn, har tagit en lång promenad med hundarna i kylan och det var bara så mysigt och så skönt, när man känner hur kylan biter i kinderna och fåglarna kvittrar. Man blir helt varm inombords. För mammas hund pappy är det den första snön han har varit med om. Och det med gav en fruktansvärd spratika, fult ös medvetslös race i snön och avslutades med rullning i snön. Vad då lycklig för snö ^^

Idag drack jag kaffe ^^. Nu i två dagar har jag inte drukit kaffe och det har med get kraftig huvudvärk, skit jobbigt. Men idag tog jag mig en kopp kaffe och jag mår skit bra he he.. Ska aldrig sluta med mitt kaffe. ^^

Nej nu får jag allt ta och plocka ihoppa och släppa ut hundarna på sista kisset innan det är dags att dra till jobbet. 
Man lär ju få krypa fram så det tar väll lite längre tid då de inte ploga här nere i vårt område. 

Ha det NiCe idag 

 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0