En ny liten vän i huset

Idag har det nästan varit fult upp sedan vi vaknade. Morgon började med att kagge gick upp en halv timme tidigare än mig. Där efter städade vi till kaninerna och tvättade busan gammla bur.
Efter det drog jag över med damsugaren och sedan begav vi oss mot ystad.
Där blev vi väl bemöta av cecilia och anna. Och nästan direkt fick jag lilla London i famnen och sedan var det kört. Välden underbaraste lille skutta.
Vi tittade även på de andra kaninerna som de hade och de hade en kull med blandning mellan dvärg vädur och Löwen. Gud så söta de små liven var, fick även se ett av mina favurit färger inom marsvin Himalaya. De är de ända som har rasen här nere och den färgen är bara så härlig. Viste absolut inte att det var så specielt inom den rasen för att få fram den färgen.
Fick även träffa ett av deras Skinny marsvin. Fan vad söta de är alltså och att klappa dem var inte alls som jag hade förväntat mig, varma och mjuka var de.
Efter att vi hade titta på alla djuren och pratat hund då vi hade med våra dårar så begav vi oss hemåt med våran lilla London.
Resan gick bra hem, har aldrig varit med om ett lugnare kanin. Satt helt stilla och bara ville bli klappad. tittade lite runder sedan la hon sig ner igen. Värkligen tvättr i mot Limnhams baffy som när jag hämtade var mer ett vild djur än en kanin, skuttade runder rivde i transportburen ja hon var en galning :)Väl hemma fick hon skutta in i sin nya bur och där satte hon sig i ett hörn och tittade på de två andra sur mular som började nyfiket titta på vad det var som kom.

Där efter packade vi in mammas kanin i transportburen som nu har bott hos oss i en vecka och körde hem med henne. Sedan bar det av till malmö. Där hämtade vi upp johanna cristoffer och virus och sedan begav vi oss till Biltema, Arken zoo och Bauhaus. Efter det blev det en kopp kaffe hemma hos johanna och sedan begav vi oss hem mot sjöbo.
Körde inom och handlade en blomma samt frukost till mina föräldrar nu när de kommer hem. Där efter körde vi upp till mormors grav. Tände ett ljus för henne och satte bucketen med blommer. Heregud ett helt år har redan gått... Inte bara att hon har gått bårt för ett år sedan det var även hennes föddelsedag som hon gick bort på :(.. Saknar henne så fruktansvärt mycket. Tårarna var verkligen svåra att hålla inne. Men från hennes grav är där verkligen vacker ut sikt och kagge och jag stod och tittade ut över den...

Efter det blev det hem och nu har jag för en stund sedan kommit ut från dushen. Hade lilla London ute i famnen och hon är nog den ända kanin som har suttit så stilla och bara har viljat bli klappad. När jag sedan skulle sätta in henne i buren vägrade hon att hoppa in.. Hon är verkligen för gooo...

Så nu tänkte jag att jag skulle klippa min kära sambo som har nästan blivit långhårig, sedan blir det att äta midda och sedan sängen då det är dags att jobba i morgon. 

Ha en trevlig kväll 


Till höger har vi stormviskarens London, och hennes syster till vänster stormviskarens Fair island
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0